Sims2 Start Niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
175
Geachte Forum lezers,

Ik heb voor mijn dochter een SIMS2 copy met serie nummer geinstalleerd(ging allemaal goed) Maar als ik via het SIMS-icoontje het wil opstarten komt hij met de vraag
"laad cd klik ok en start applicatie opnieuw" oke, maar SIMS2 start niet op!!
Het gekke is dat de bodyshop van die SIMS2 wel werkt?
Ik heb DirectX9 en genoeg ruimte op de laptop.(waar kon je ook alweer zien welke
type grafischekaart je hebt?)
Alvast bedankt names mijn dochter.
gr
stone17
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet werkt sims2 niet met een gekopieerde cd. kwam daarachter toen ik om beschadiging van de cd mijn orginele kopieerde naar een cd-r kopieerde.
 
Volgens mij worden de (meeste) grafische kaarten op laptops niet ondersteund door de Sims 2. Electronic Arts heeft wel een speciale Sims ontwikkeld voor laptops; De Sims Levensverhalen.

Maar ik weet niet zeker of de foutmelding 'laat cd klik ok en start applicatie opnieuw' door een niet ondersteunde grafische kaart komt :confused:
 
Laatst bewerkt:
Je zult een no-cd patch moeten plaatsten over de originele .exe

Helaas is dit een illegale bezigheid en mag ik je niet verwijzen. Je zult dus zelf met google aan de slag moeten om deze te vinden. Daarna is de error van het vragen om de cd verdwenen.

De vraag blijft echter of de videokaart het spel gaat trekken. Typ in Start-> uitvoeren dxdiag. Je krijgt dan een nieuw scherm. Klik daarin op beeldscherm. Daar staat welke kaart de laptop heeft.
 
Je zult een no-cd patch moeten plaatsten over de originele .exe

Helaas is dit een illegale bezigheid en mag ik je niet verwijzen. Je zult dus zelf met google aan de slag moeten om deze te vinden. Daarna is de error van het vragen om de cd verdwenen.

De vraag blijft echter of de videokaart het spel gaat trekken. Typ in Start-> uitvoeren dxdiag. Je krijgt dan een nieuw scherm. Klik daarin op beeldscherm. Daar staat welke kaart de laptop heeft.

Toevallig weet ik dat de beschikbare no-cd patches het bouwen uitschakelen.
Je kan dus wel zonder cd spelen, maar je kan niets bouwen in het spel zelf.
Lijkt mij dus een verspilling van je tijd om hier naar op zoek te gaan, tenzij je het spel graag wil spelen zonder iets te bouwen?
 
Toevallig weet ik dat de beschikbare no-cd patches het bouwen uitschakelen.
Je kan dus wel zonder cd spelen, maar je kan niets bouwen in het spel zelf.
Lijkt mij dus een verspilling van je tijd om hier naar op zoek te gaan, tenzij je het spel graag wil spelen zonder iets te bouwen?

Dit is niet waar! Het was een probleem toen het spel net uit was, de patch is al lang aangepast en bouwen is gewoon mogelijk. Ben er niet trots op, maar speel en Bouw zelf ook gewoon met de patch. Je moet alleen zorgen dat je de goede patch hebt, maar ik mag daar niet naar verwijzen. Met google kom je een heel eind.
 
Geheel mee eens, werkt bij beide dochters probleemloos, inclusief alle aanvullingen!
 
Mijn excuses, wist niet dat er al een goed werkende versie uit was :eek:
 
SIMS2 start niet!!

Mensen bedankt voor de antwoorden over mijn SIMS2 probleem.
En ik ga proberen een goeie no-cd patches te vinden op google.
(zijn er nog hints/tips???)
gr
stone17:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan