Sims2 (systeem=goed) probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pez

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2005
nieuwe computer, systeem: Windows Xp, grafisch Radeon 9600, 512 geheugen, voldoende geheugen toegewezen, alle mogelijke servicepacks en updates, juiste direct X met ondersteuning, slaapstand uit, screensaver uit, spel geinstalleerd zonder firewall en antivirus aan, TOCH CRASHT SIMS2 !

na 3-25 minuten komt er een zwart vierkantje onder mijn muiscursor te hangen, daarna wordt het beeld heel licht en staat de pc vast. Of is heb allemaal gekleurde strepen en vegen in mijn beeldscherm terwijl ik niks meer met de pc kan. Als ik herstart is mijn desktop overhoop.

Ik heb al xdiag naar helpdesk van EA gezonden, alles is helemaal okay volgens hen. Ze probeerden het op de cdromspeler af te schuiven maar die is ook 2 weken geleden in de helemal nieuwe computerkast gezet.

Ik weet het niet meer. Op oud pc systeem die eigenlijk totaal niet aan de eisen voldeed draaide het spel wel ! (bijna in slowmotion na 4 uur spelen omdat ik gewoon eht te weinig geheugen had)

Wie weet raad en kan mij aub helpen?

Geplaatst door Pez
na 3-25 minuten komt er een zwart vierkantje onder mijn muiscursor te hangen, daarna wordt het beeld heel licht en staat de pc vast. Of is heb allemaal gekleurde strepen en vegen in mijn beeldscherm terwijl ik niks meer met de pc kan. Als ik herstart is mijn desktop overhoop.
Dit doet me denken aan een warmte probleem met de videokaart. Draait de videokaart fan wel(voldoende)?

het is een gedownloade versie maar ik heb zelfde Windows XP als op oude pc. want die mag je 3x gebruiken dus hoefde ik geen nieuwe te kopen. En op oude pc draaide het goed zelfs met gekochte Studentenleven eroverheen !

Hoe weet ik zeker of de fans goed draaien? Ik hoor de pc de hele tijd flink 'blazen'.

Voel een voorzichtig aan de videokaart als de pc moeilijk gaat doen.
Kijk ook of er niet te veel stof in de fan en koelbok zit.

voor ik mijn gloednieuwe pc openmaak (deed ik met de oude regelmatig om de fans af te stofzuigen dus ik ben niet helemaal onbekend) andere grafisch sterke spellen draaien wel zonder problemen, Singles, Myst, Riven, en als ik speel, is dat echt uuuuuuren...

Heb je gekeken of er geen Patch(update) voor het spel is, die eventuele problemen oplost?

PS,
Welkom op Helpmij.:)

de patch kon niet geinstalleerd worden, kreeg melding dat sims niet goed geinstalleerd was. Ik heb het spel gemount. Terwijl op de oude pc pakte de patch wel gewoon.

bedankt voor het meedenken, echt tof !

En heb je de grafisch Radeon 9600 ook geupdate.

Klik neem de catalyst drivers.

groet speedtouch

ik heb gisteren nog via de ATI de laatste drivers nog maals geinstalleerd. Voor de 10e keer. Natuurlijk wel na dat ik het programmaatje uninstall had gedraaid anders veroorzaken drivers ook problemen heb ik begrepen maar ik ga deze link nog eens proberen.

Geplaatst door Pez
Ik heb het spel gemount. Terwijl op de oude pc pakte de patch wel gewoon.
Waarmee "Mount" je het spel?
Alcohol120% of Daemon Tools?

gaat nog steeds niet goed !

jammergenoeg krijg ik nog steeds een zwart vierkantje aan mijn muiscursor hangen na ong. 5 minuten spelen. Ik weet het echt niet meer, heeft niemand dit ooit meegemaakt en op kunnen lossen alsjeblieft?

Speel eens zonder de kap van je pc kast.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan