Sims2 vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Vandaag heeft mijn dochter Sims2 gekocht en geïnstalleerd op haar notebook: Aspire 1307LCi: (AMD Athlon XP 2200+, kloksnelheid 1,06GHZ, 256mb sdram). Ook Directx 9.0c wat op de cd stond geïnstalleerd maar helaas kan zij het spel niet spelen. De volgende foutmelding krijgt zij steeds:

"Geen met directx 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is me directx 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten."

Ik heb de beeldschermddrivers gedownload maar het probleem blijft.

Wanneer ik daarna dxdiag draai krijg ik een melding dat direct3D9 met hardwareversnelling niet beschikbaar is omdat het beeldschermstuurprogramma dit niet ondersteunt. Mogelijk kunt u een nieuwer stuurprogramma vekrijgen van de hardwarefabrikant.
De testresultaten Direct3D9: API wordt niet ondersteunt door het beeldschermstuurprogramma (DDI-versie te laag).

Directx opnieuw erop gezet maar helaas.
Heeft iemand een idee wat ik nu nog zou kunnen doen of is dit een geval van jammer maar helaas.... en kan Sims2 niet op haar notebook gespeeld worden?

vidkaart

zo te horen ligt het aan je grafische kaart, wat voor kaart heb je ?

naam

EVEREST Home Edition v1.50
Full version, self-installing EXE package 2004-10-14 3.0 MB

die dus :)

Apparaatbeschrijving Apparaattype
S3 Twister-K (86c387) Video kaart
S3 Twister-K 3D-Versneller

Bedoel je dit??

ja :)

dat bedoelde ik ja, van de sims2 site:

Aanbevolen videokaarten (hoe meer grafisch geheugen je hebt, hoe beter):
ATI Radeon Serie

Radeon VE series

7000, 7200, 7500

8500, All-In-Wonder 8500

9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800

X300, X600, X800

nVidia Quadro Serie

Quadro, Quadro2, Quadro4

nVidia Geforce Serie (GeForce2 of beter)
GeForce2

GeForce3, 3 Ti

GeForce4, 4Ti, MX 420, 440

GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950

GeForce 6600, 6800
Intel Extreme Graphics
82845, 82865, 82915

het belangrijkste was dat de videokaart T&L ondersteunt (transform and lighting) bij kaarten van 3 jaar geleden gekocht of ouder moet dit gecheckt worden. ik denk dat het verstandig is als je uitzoek of dit voor jouw ook zo is, zal ondertussen nog wel even struinen op het web voor je :)

groeten,
ap

iets heel anders

volgens mij is het trouwens ook op te lossen door directx 9 te gebruiken ipv directx 9.0c

probeer maar :)

Oké ga nu 9.0c eraf gooien en directx 9 erop zetten en dan hoor je het nog. In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

Groeten Wilma

Ik ben bang dat je videokaart niet voldoende is om het spel te spelen!

ik ben bang dat dat inderdaad het probleem is. Dan is de volgende stat/vraag: kan er een andere videokaart in een laptop gezet worden? Of wordt dat erg kostbaar (dan kan ze het spel beter op de "gewone computer") spelen?

Ik zou ook niet op een laptop gamen het is ook niet echt bedoeld om op te gamen.Je krijgt er wel meestal voldoende mb ram en processor bij maar de videokaart is dan meestal niks.

Geplaatst door amateur
ik ben bang dat dat inderdaad het probleem is. Dan is de volgende stat/vraag: kan er een andere videokaart in een laptop gezet worden? Of wordt dat erg kostbaar (dan kan ze het spel beter op de "gewone computer") spelen?
Dat is idd vrij kostbaar! Dus gebruik lekker de gewone computer voor je sims!:D

OK. Ga het spel van het notebook gooien en installeren op de desktop dan zou hij het wel moeten doen want die voldoet wel aan de eisen!
Bedankt voor de reacties, jullie zijn toppie!:thumb:

Daar ben ik weer!

Helaas doet het spel het ook niet op de "gewone computer" terwijl die wel aan alle eisen voldoet (heb ik gecheckt op Windows XP Game advisor. Ik kom tot het zogenaamde startscherm waar je kan kiezen voor één van de 3 buurten en als ik daar op klik stopt het spel en kom ik gewoon weer op het bureaublad.

Iemand nog een idee? (of is dit de miskoop van de maand)

de foutmelding die ik nu krijg is dat het spel is vastgelopen. Kan dan op ok drukken en tsjakka daar is het bureaublad!

Heb je al geprobeerd om de laatste driver van je videokaart te instaleren.
Deze kun je waarschijnlijk vinden op de site van de fabrikant.

Ja daar heb ik inderdaad al aan gedacht en ik heb de drivers voor de grafische kaart al geupdate dus dat is het probleem niet volgens mij.

Heb ook problemen met de sims2 die steeds vastloopt,het heeft te maken met de geheugen opbouw in de bios.Mijn PC geeft aan dat ik een Bios update moet doen ,net of iedereen dat kan,Kan het ook met de SP2 van Windows te maken hebben?

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan