Sims2 werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter m89m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

m89m

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
hallo,
ik heb een probleem met de Sims 2 voor op mijn pc. In het begin dat ik deze computer net had heb ik de sims 2 geinstaleerd en hij werkte prima, opeens op een dag deed hij het gewoon niet meer en dit is de foutmelding die ik krijg:
Geen met Directx 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibele is met Directx 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geinstaleerd. het programma word nu afgesloten.
het meest rare vind ik dat hij jet eerst wel deed en nu ineens niet meer. zou iemand mij a.u.b willen helpen met dit probleem want ik heb al meerderen dingen geprobeerd tot nu toe zonder succes.

alvast bedankt, m89m

Hoi,

Probeer je videokaartdriver (de nieuwste) opnieuw te installeren.

Rick

oke, maar ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen ben niet echt heel erg handig met computers.

Wat is je videokaart?
Bureablad, Eigenschappen, Instelingen, Het staat onder je beeldscherm.

Rick

Bedoel je dit:

VIA/S3G Uni Chrome Pro IGP

ik heb trouwens een packard Bell computer voor als dat handige info is.

oke ik heb het nu gedownload nu moet ik een scan doen zegt hij moet k al die dingetjes aangevinkt houden?

m89m

ik snap niet wat je bedoelt?
Pc Wizard geinstalleerd, daar de vinkjes van? doe maar...

nee sorry ik had iets fout gedaan maar ik heb hem nu gedownload. Moet ik nu nog iets doen?

m89m

maar die had k toch al. want hetzelfde staat daar nu weer bij videokaart
ook zegt hij dat ik directx versie 9.0c heb van maart 2009 dat zou toch goed moeten zijn.

m89m

Toevallig uitbreidingen geinstalleerd waarna het probleem is begonnen?

Al geprobeerd opnieuw te installeren?

En geef ook eens merk en type van de pc.

is inderdaad begonnen na het instaleren van een uitbreidingspaket. toen deed hij het wel nog gewoon maar deed het spel zelf heel raar toen heb ik hem verweiderd en opnieuw erop gezet en toen deed hij het dus helemaal niet meer. en ik heb hem laatst dus weer erop gezet maar dat heeft ook geen zin.

m89m

is inderdaad begonnen na het instaleren van een uitbreidingspaket. toen deed hij het wel nog gewoon maar deed het spel zelf heel raar toen heb ik hem verweiderd en opnieuw erop gezet en toen deed hij het dus helemaal niet meer. en ik heb hem laatst dus weer erop gezet maar dat heeft ook geen zin.

m89m

Het is namelijk zo dat de uitbreidingen van de sims andere systeemeisen hebben dan het originele spel. Daarbij komt ook nog je zeer zwakke videokaart die eigenlijk helemaal niet word ondersteund door het spel.

Wat ik zou aanraden is blijf bij het origineel en vergeet de uitbreidingen.

Maar je hebt me nog niet verteld wat het merk en type van je pc is.

VIA/S3G Uni Chrome Pro IGP is een onboard videokaart, eigenlijk niet echt geschikt voor spelletjes...

Rick

@ Ricky

Daar kom je nu mee?! Dat had je na de melding van de videokaart van ts al kunnen zien door de eisen van het spel even op te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan