• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simuleer uitkomsten random

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtim

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Beste Lezers,
Omdat ik te laat ben begonnen met mijn onderzoek :o Vraag ik me af of ik onderzoeksresultaten in excel kan simuleren. Ik moet namelijk een aantal steekproeven houden. De uitkomsten van die steekproeven weet ik al. Kan ik excel een aantal getallen laten genereren waarvan de gemiddelde uitkomst het gewenste antwoord is.

Voorbeeld. Handelingstijd per KG is 7.4 minuten
Kan excel 25 getallen (rond de 7) genereren zodat het gemiddelde 7.4 is.

Alvast bedankt :thumb:

En welke statistische verdeling moeten die getallen volgen?

Volgens een normale verdeling. Ik heb echt al zitten surfen op helpmij, op google, enz maar niets gevonden (wat ik snap). Punt is: Ik ben geen programmeer wonder. Ik kan alleen de basis van VBA....

Ik begrijp statistiek. En het in detail treden over een normale verdeling gaat mijns inziens ook te ver. Ik begrijp ook als je een paar testen los gaat laten op die cijferreeks, dat er wel een vreemde standaardafwijking uit kan komen. Maar ik gok erop dat ze dat niet gaan doen. Wanneer ik een reeks heb, met een gemiddelde (in het vb 7.4) hoop ik dat het goed is.

mvg Willem

Een normaalverdeling wordt gekenmerkt door 2 parameters: gemiddelde en variantie. Geef beide op en je kan pas gaan simuleren.

Val mij aub niet lastig via email.

Die beantwoord ik toch niet (deftig), voor dergelijke verzoeken om hulp.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan