sinaasappelsap over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

drempel

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Beste mensen,
Gisteravond gooie ik met een onfortuinlijke beweging een glas sinaasappelsap over mijn laptop. Vóór deze handeling tussen de computer blunders komt te staan wil ik toch nog proberen mijn laptopje weer aan de praat te krijgen. Het gaat hier om een Dell Latitude CPi. Een laptop op leeftijd dus..

Nu heb ik de boel uitelkaar gehaald om alles schoon te maken en eventueel de kortsluiting te vinden. Deze heb ik inmiddels gevonden. Er is een chipje gesmolten op het stukje hardware waar de processor op zit. Ik weet alleen niet hoe dat echt zou kunnen heten.

Nu vraag ik me dus af:
Hoe heet de doorgebrandde hardware?
Zou de processor ook beschadigd kunnen zijn?
Is de kapotte hardware nog te koop?

Dat is het wel zo een beetje..
Met vriendelijke groet en alvast bedankt

Bijlagen

• ziehierkapot1.jpg
    ziehierkapot1.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 85
en dan nog een close up van de chip

Bijlagen

• ziehierkapot2.jpg
    ziehierkapot2.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 95
Ik denk dat de reparatie kosten dusdanig hoog worden, dat een nieuwe (andere) laptop een goedkopere oplossing is .. :confused:

Maar misschien heeft iemand nog zo'n stukje liggen ofzo, wie weet :D

Geplaatst door aaajeetee
Ik denk dat de reparatie kosten dusdanig hoog worden, dat een nieuwe (andere) laptop een goedkopere oplossing is .. :confused:

Maar misschien heeft iemand nog zo'n stukje liggen ofzo, wie weet :D

Ben ik ook bang voor... weet jij misschien hoe zoiets heet? Ik kom niet verder dan hardwaredingetjewaardeprocessoropvastzit

o ja.. ik heb ook nog de vraag of dit onderdeel speciaal dell is of dat het misschien ook in andere laptops gebruikt wordt. Ik kan er helemaal niets over vinden op dell.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan