sinds gebruik cisco epc3925 valt internet weg bij gebruik torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.

daftbaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2012
Hallo allemaal,

heb sinds een paar maanden een nieuw modem geinstalleerd gekregen van UPC doordat de vorige defect raakte. Sindsdien problemen met wegvallend internet, als ik uTorrent niet gebruik is er niets aan de hand.
Heb een aantal dingen geprobeerd zoals het aantal connecties verminderen in de uTorrrent instellingen en minder down/upload snelheid.
Verder port forwarding geprobeerd op de cisco maar ben daar niet succesvol daarin geweest.
Aan de cisco epc3925 hangt nog een Netgear WNR2000. Zoals gezegd werkte de combinatie met de vorige modem prima.
Is het de bedoeling misschien dat ik port forwarding moet proberen op de netgear of juist op de cisco ? Zou dit het probleem oplossen?

heb je al geprobeerd om in je modem in te loggen?

admin en wachtwoord via de ip van je modem?

en heb je de firewall van je modem wel uitgezet want sommige modems blokkeren p2p connecties

Was de vorige ook een zelfde type? deze Cisco is niet alleen een modem maar ook een wireless router. Staat die wireless functionaliteit uit?

Ik denk niet dat ik iets aan die uitval kan doen. [Alhoewel: Tenzij de snelheid dramatisch is verhoogd met de introductie van de EPC! Dan zou het makkelijk kunnen zijn dat de Sitecom het niet kan bijhouden!]

Wel kan ik een tip geven m.b.t. portforwarding:
a. Log in op de Sitecom
b. Kijk na of de portforwarding daar goed staat
c. Kijk na welk ip-adres de Sitecom op zijn Internet/WAN verbinding heeft. Moet in dezelfde reeks liggen als wat de EPC aan zijn LAN kant uitgeeft.
d. Verbind bedraad met de EPC, log in op de EPC en maak portforwarding naar het ip-adres dat je bij c. achterhaald hebt.

Ik ga er hier vanuit dat je de Internet/WAN aansluiting van de Sitecom doorverbonden hebt naar de EPC, dus dat de Sitecom zich als draadloze router gedraagt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb een paar weken geleden ingelogd op de modem en de wifi functie uitgezet, aangezien de Netgear het wifi signaal verzorgt. De firewall uitzetten ga ik meteen proberen.
@wampier de vorige modem had geen wifi mogelijkheid, daarom heb ik toen de Netgear erbij gekocht en die combinatie werkte prima.
@dnties Ik heb geen Sitecom, maar ik neem aan dat ik het woord Sitecom kan vervangen door Netgear aangezien ik een Netgear aan de cisco heb hangen ? Snelheid is hetzelfde gebleven sinds nieuwe modem.

Portforwarding verhaal blijft dan staan: moet zowel in epc als in Netgear (zie instructies in mijn vorige posting).

Tijs.

@Daftbaz, vervelend dat je verbinding elke keer wegvalt met het gebruik van torrents. Uit je post begrijp ik dat je al minder connecties hebt ingesteld en de up/down ingeregeld hebt. Ik wil graag kijken wat er aan de hand is. Kan je een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin je postcode en huisnummer? Zou je in het onderwerp kunnen aangeven dat het naar aanleiding van dit topic is?

Instellingen uTorrent nog verder aangepast, nog een keer max aantal connecties met 50% verminderd en via UPC is de firewall op de modem uitgezet. Dit heeft het probleem opgelost zoals het nu lijkt na 24 uur testen ! bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan