Sinds nieuwe router geen internet meer te krijgen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfskhy

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
LS,

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe router van Asus aangeschaft, namelijk de WL-520GU. Mijn keuze viel op deze router, omdat deze beschikte over een USB-poort waarmee ik hoopte mijn printer draadloos te kunnen aansluiten..

Máár... In eerst instantie leek alles goed te werken en deed internet het wel. Totdat steeds vaker internet wegviel en op dit moment is het zelfs zo erg dat na de internetverbinding "herstelt" te hebben deze weer binnen 2 á 5 sec. eruit ligt.. OM GEK VAN TE WORDEN!

Nu hebben onbekenden in onze omgeving gelukkig een onbeveiligd netwerk, waardoor internet nog wel voor handen is.

Maar het mag duidelijk zijn dat mijn voorkeur naar mijn eigen, betaalde draadloze verbinding gaat..

Voor de rest geeft hij in het rijtje "Beschikbare netwerken weergeven" wel aan dat mijn eigen verbinding voor de volle 100% zichtbaar is, maar desalniettemin valt ie dus binnen no-time weer uit.

Wie o wie, kan mij helpen? Of is dit een typisch router probleem en wordt het een garantiekwestie?

BvD

Wolfskhy

Ik durf mijn vingers hier eigenlijk niet aan te branden,maar ik heb eens een keer bij iemand thuis ook met een asus router liggen vechten.
Uiteindelijk een linksys router neergezet en het probleem was opgelost.
Dus..........................

Hmmm,

Nou hoop ik dat er dan iemand is die zijn handen er wel aan durft op te offeren. Maar anders; ik zoek dus een goede Wireless router, die:

a. Goed bereik heeft (vanuit een afgesloten meterkast)
b. Waar een Canon printer op kan worden aangesloten (dus bezit over een USB-poort)

Iemand een aanrader?

Is Internet stabiel?

Ik zou inderdaad vooraleer de router te beschuldigen, eerst even checken of het internet wel stabiel is. Verbindt je PC eens een paar dagen ( ter wijze van test) met een draad en kijk of de verbinding nog wegvalt.

Toevallig internet van Ziggo?

Nee van UPC 16Mbps, dus dat lijkt me meer dan voldoende.

Verder heb ik al een tijd (3mnd) tijdens vakantie een directe kabel van het UPC kastje naar mijn computer gehad en had daar dus geen problemen mee. Ook de aansluiting via de router van Asus met kabel leverde geen problemen op...

Het gezeur begon pas toen ik het via draadloos ging proberen en de printer wilde aansluiten (problemen vertoonden zich ook al vóórdat ik de printer probeerde aan te sluiten)

ps: in elk geval al bedankt voor jullie reacties, goed te merken dat mensen meedenken:thumb:

Heeft die Asus router een ingebouwde printer-server of anders je printer?

De router beschikt over een ingebouwde printserver.

Volgens de handleiding zou bij het inpluggen van de USB-kabel direct een installatie van de printer moeten starten, maar blijkbaar is dat alleen zo met de op de buitenkant (als voorbeeld) aangegeven printers van HP, Epson en nog eentje....

Je gaf al aan dat er zich meerdere netwerken in de buurt bevinden. Als alle netwerken op hetzelfde kanaal werken, kan je storing krijgen. Probeer eens om je router op een ander broadcast kanaal te zetten. Voorkeurkanalen zijn 1,6 en 11.

Heb ik het goed begrepen dat je steeds de verbinding moet herstellen, om terug op het internet te kunnen? Wat zie je juist gebeuren als je verbinding wegvalt (foutmelding, icoontjes die veranderen...)? Als je verbinding is weggevallen, kan je dan nog naar de router pingen?

Oke hier is dan weer eentje...

Ik heb mijn router losgekoppeld en nu met een andere kabel gekoppeld aan het inkomde signaal..

Internet werkt weer perfect en van de router dus geen enkel probleem.... totdat.... Ik de printer weer aansloot door gebruik te maken van een vast ip-adres van de printer.. Wat vervolgens gebeurde: De testpagina ging goed, maar toen ik daarna een plaatje wou uitprinten liep ie vast, gaf een fout melding en kreeg ik vervolgens opeens ook geen verbinding meer met internet...

Om kort te gaan...
* Router zonder printer werkt goed.
* Ik wil toch erg graag mijn printer aangesloten hebben op deze router, zodat ik via netwerk kan printen

Router weer in de meterkast

Router momenteel weer in de meterkast. Hij werkt goed, al geeft ie iets minder bereik, maar dat is opzich te begrijpen omdat het in een afgesloten ruimte is.. Bereik is nog steeds dik voldoende...

Conclusie:
* het probleem moet iets met de printer aansluiting te maken hebben die momenteel dus niet is aangesloten (printer niet)...

Toch wil ik graag mijn printer aansluiten op het netwerk. Iemand een tip?

Laatste nieuwe firmware van Asus downloaden. Eventueel de helpdesk checken om te zien of je type Canon wel ondersteund wordt.
Heb ooit hetzelfde probleem gehad met een Dell AIO printer. Werd door mijn printserver niet ondersteund.

Symptoom : Soms stopte de printer in de helft van de bladzijde met printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan