Single of SLI upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
35
Hallo,

Ik wou graag iets meer kracht uit mijn videokaart voor gaming.
Momenteel heb ik een MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming.
Deze kan ik upgraden naar een MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G voor 350 euro, of ik kan voor 120 euro een 2e 760 krijgen.
Ik weet dat de 970 normaal waarschijnlijk de beste optie zou zijn, maar het feit dat ik de tweede 760 zo goedkoop kan krijgen maakt mij aan het twijfelen.

Ik gebruik momenteel èèn 1080p monitor voor gaming maar wil hier over een tijdje een tweede monitor aan toevoegen voor browsing/video e.d. tijdens het gaming.

Ik zou graag jullie mening horen over mijn vraagje:thumb:

Met vriendelijke groet,

Noud Frenken.
 
Geen idee wat de rest van je systeem is, maar de nieuwste games hebben allemaal 3+ GB nodig om te kunnen draaien, dus dan red je het niet met SLI (met SLI mag je het geheugen niet verdubbelen, elke kaart heeft zijn eigen 2 GB nodig).
 
@ Langepier: helaas is dat al verouderde informatie. De nieuwste games hebben echt veel meer videogeheugen nodig (mogelijk door slechte ports ofzo). Hier een paar voorbeeldjes:
Assasin's Creed Unity vereist minimaal 2GB VRAM, voor de recommended specs minimaal 3GB VRAM
Shadows of Mordor zou zelfs 6GB VRAM vereisen om voluit te draaien
En de geruchten van nog uit te komen games zijn in dezelfde trend ;) Dit heeft mogelijk ook te maken met het vele videogeheugen van de nieuwe generatie consoles waar slecht vandaan geport wordt, maar voor toekomstbestendigheid is 3-4GB VRAM geen overbodige luxe.
 
Hoi,

Ik zou het bij de 970 houden denk gezien de toekomst dat je daar wat langer mee kan gaan met de games moet je natuurlijk wel het geld voor over hebben maar dan heb je ook wat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan