Sirene bij het aanzetten van computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbuster

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
ik vroeg me ff of iemand mij kon helpen met mijn computer,
toen ik mijn computer had kwam het wel is voor dat ie ging piepen of nouja piepen het klinkt als een soort sirene..

dit geluid komt niet uit boxjes of wattan ook maar uit de computer kast zelf..
weet iemand wat dit is en hoe ik er vanaf kom.. want nu wil ik opnieuw windows erop zette maar zodra ik eerst altijd teveel bestanden open liet staan ging die sirene af.. nu ook als de computer maar ff aan staat.. gaat die sirene weer loeie en ik krijg m alleen uit als ik de stroom eraf haal

ik hoop dat iemand me kan helpen

Dus het komt niet uit de boxen, maar uit de kast zelf? Doet het probleem zich al langer voor? Is het niet gewoon je DVD speler/station die geluid maakt als een disk rondraait?

Gebeurt er voorderest niks?
Sluit de pc niet automatisch af, geen foutmeldingen?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt mij dat er iets niet goed is op het gebied van de hardware zelf.

Omdat je zegt dat het steeds sneller en vaker voorkomt, lijkt het mij te leggen aan een grote hoeveelheid stof of een kapotte fan (wat resulteert in te hoge temperaturen).

Ik zou er even mee naar de dichtsbijzijnde computerwinkel gaan. En daar aan ze vragen of ze even willen kijken of alle kabeltjes wel goed zitten, alle fans het nog doen, er niet (te) veel stof in je kast zit, enz.

PS: Dit is wel een overhaaste conclusie, dus nog ff ermee wachten

een sirene...hardware fout.
maak je kast los en kijk of alle ventilatoren wel draaien.
zo ja koppel dan alles eens af zodat je alleen start met een moederbord met aangesloten een harddisk.
en zo sluit je alles weer netjes aan totdat de computer weer zijn/haar sirene laat horen.
dan heb je de oorzaak gevonden.

stroomkabel los van de grafische kaart.

toen begon hij bij mij oko te loeien toen ik die was vergeten vast te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan