SiS 330 Mirage onboard .. gedeactiveerd?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgraansma

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Ik heb dus mijn pc verplaatst en nu wil ik graag 2 beeldschermen op me aansluiten..
Mijn externe videokaart heeft maar 1 aansluiting alleen er zit ook nog een onboard videokaart op het moderboord in met ook 1 aansluiting..

Alleen die heeft het nog NOOIT gedaan :s
Zodra ik de pc aandoe en alleen het beeldscherm aansluit op de onboard blijft het scherm zwart (krijgt dus geen signaal)

Nu heb ik in everest opgezocht wat dit nu allemaal is.. hier volgen de gegevens die er bij staan.

Veld Waarde
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug SiS 741GX
Revisie 03
In-Order Queue Depth 7

Geintegreerde Grafische kaart
Grafische kaarttype SiS 330 Mirage
Grafische kaartstatus Gedeactiveerd

AGP apparaat
AGP Versie 3.05
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat Asus A9200SE
AGP doorvoergrootte 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x, 8x
Actuele AGP Snelheid 8x

Chipsetfabrikant
Firmanaam Silicon Integrated Systems Corporation
Productinformatie http://www.sis.com/products/index.htm#chipsets
Besturingssoftware download http://www.sis.com/download

Dus zoals je mischien ziet staat de 330 mirage gedeactiveerd.. iemand hier die weet hoe ik hem activeer?.. want in de bios kan ik er ook niks over vinden...

En de AGP werkt wel gewoon.. en als ik de AGP kaart eruit haal doet de onboard het ook niet :s

Iemand die een oplossing weet?..
Alvast bedankt.

Vaak wordt dat inderdaad in het BIOS goed geregeld. Videokaart uit AGP-slot - monitor op je VGA-aansluiting van het moederbord en hopla beeld.

In je BIOS moet die interne videochip te activeren zijn.

Helemaal los hiervan begrijp ik uit je beschrijving, dat je denkt dat het mogelijk is, dat je tegelijk een monitor op de videokaart én een monitor op je aansluiting van je moederbord kunt aansluiten. En dat je dan verwacht dat je op allebei beeld hebt. Of denk je aan iets anders?

er is nergens in de bios een instelling voor PCI of AGP of onboard videokaart :s

En ik d8 eraan om 1 beeldscherm op AGP aanttsluiten (die het dus wel doet) en eentje op die onboard (die het dus niet doet..) en dan tegelijk.... of is dit gewoon onmogelijk?...

Als je inderdaad het hele BIOS uitgespit hebt, kijk dan eens of je info kunt vinden over je moederbord. Vaak brengen toetscombinaties "verborgen menu's" in het BIOS tevoorschijn.

Je kunt wel twee monitoren op twee uitgangen van eén videokaart aansluiten. Maar tegelijk de on-board en de AGP-videokaart gebruiken is volgens mij niet mogelijk. Immers, normaal gesproken wordt je onboard "disabled" als de AGP aangesloten wordt. (en weer enabled als je de monitor op de onboard aansluit)

sorry voor de late reactie.. maar ik heb inmiddels al nieuwe videokaart met dual screen support dus 2 videokaarten zijn niet meer nodig ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan