SiS 7012 Audio Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus19

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Goedenavond.

Ik zit met een probleempje ik heb al lange tijd een pc maar ik had nooit de neiging om me geluid te instaleren maar nu wel en ik ben op zoek naar drivers. Ik instaleer ze maar dan krijg ik steeds 2 foutmeldingen.
Ik had ook al Everest gedownload en daarin gekeken maar ik kom er maar niet uit.
misschien dat 1 van jullie weet hoe ik er wel uit kom

-536870397
En dan kun je alleen maar op Ok klikken en dan krijg je
Fall to install audio driver for windows xp
Setup wil exit.

Kan je hier wat mee

Field Value
Computer
Computer Type ACPI Uniprocessor PC
Operating System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computer Name --538185EF
User Name -
Logon Domain [ TRIAL VERSION ]
Date / Time 2008-01-04 / 22:27

Motherboard
CPU Type Intel Pentium 4, 2656 MHz (20 x 133)
Motherboard Name Gigabyte GA-8SIML (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Motherboard Chipset SiS 645DX
System Memory [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type AMI (02/21/03)
Communication Port Communications Port (COM1)
Communication Port Communications Port (COM2)
Communication Port Communications Port (COM4)
Communication Port ECP Printer Port (LPT1)

Display
Video Adapter RADEON 9200 LE Family (Microsoft Corporation) (128 MB)
Video Adapter RADEON 9200 LE SEC Family (Microsoft Corporation) (128 MB)
3D Accelerator ATI Radeon 9200 (RV280)
Monitor Iiyama Vision Master 1402 LS702UT [17" CRT] (11114890)

Multimedia
Audio Adapter SigmaTel STAC9750/51 @ SiS 7012 Audio Device

Laatst bewerkt:
Bedanktt
maar hier wordt die probleem ook niet opgelost

egt ***** man zonder muziek

ik heb op deze site de oplossing gelezen: http://pressf1.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-51738.html (is engels)

het komt erop neer dat je alle sporen van de driver weg moet halen en weer opnieuw moet installeren.

wat je mischien ook kunt proberen met systeem herstel een herstelpunt(als het punt niet te ver weg ligt) terug te gaan waar je de driver nog niet had geinstaleerd en dan proberen de driver weer te installeren.

ja maar ik heb het in een notendop samengevat:)

Jaah maar hoe doe ik dat dan

iik ben niet zo goed in dat computer dingetjes :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
maakt niet uit;)

probeer dit:

zet de driver(die je gedownload hebt) op je hardeschijf(of op een usb stick of iets dergelijks).in ieder geval een plek waar je het weer terug kan vinden als je het moet installeren.

1. ga naar: start--->configuratiescherm--->software en zoek daar de drivers op en verwijder ze.
2. zoek naar alle files waar sis7012 (of alleen 7012)in voorkomt en stop ze in je prullebak(mischien verstandig om niet meteen prullebak legen te doen)
3. ga dan naar device manager(=apparaat beheer) (start--->configuratie scherm--->systeembeheer--->computerbeheer--->apparaatbeheer) zoek daar Mutimedia Audio Controller(of iets in die geest) met een geel uitroepteken. rechtermuisknop--->eigenschappen
klik dan op deinstalleren drivers.
4 instaleer de drivers opnieuw(met je setup.exe)en ga dan opnieuw naar apparaatbeheer en klik weer op eigenschappen. druk daar op herinstaleer driver

5. het vraagt waar het heen moet. de directory blijkt hetzelfde als die van device manager(=apparaat beheer).
6. kies geluiden video's en games, dan verschijnt er een ander scherm om de driver te kiezen. zoek naar SIS als het goed is heb je er 2. je kan het verschil zien door erop te kilkken de driver komt dan in een sub menu.
7. kies 'SIS7012' en waar het vandaan komt( dus die ene die je op je hardeschijf of usb stick moest zetten) en klick door tot je xp krijgt. klick ok en het begint te installeren.

zo he:p ik hoop dat het werkt ik heb het meeste hiervan direct vertaald van het engels dus zou beetje raar kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
k zal het proberen

ik kom er bij punt 4 niet uit

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kom er bij punt 4 niet uit

dat zijn dus de drivers die je had gedownload( of van een cd?) ga dan opnieuw naar apparaatbeheer en klik weer op eigenschappen. druk daar op herinstaleer driver.

of was er iets anders dat niet lukte?

ik heb een andere manier gevonden me Audio device controller staat nu niet meer met een vraagteken maar met een uitroepteken en hij staat nu bij sound video en game controllers alleen als ik hem wil late zoeken anar drivers en ik doe Sis 7012 en dan Xp dan doet ie het wel alleen dan valt ie aan het einde me pc uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan