Sitcom printserver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik heb een Sitecom printserver gekocht en deze volgens de handleiding aangesloten aan een Brother DCP-115C All-in-One. Alleen er gebeurd niets. Weet iemand wat het probleem kan zijn.

Ik heb een printserver van Linksys, daar moest ik ook nog wat installeren. Ik kan mevoorstellen dat bij de sitecom ook moet. Heb je dat gedaan?

Ik heb een printserver van Linksys, daar moest ik ook nog wat installeren. Ik kan mevoorstellen dat bij de sitecom ook moet. Heb je dat gedaan?

Ja ik heb de hele boel geinstallerd. De nieuwste Firmware geinstalleerd en nog ziet hij het niet.

hoe heb je hem aan je netwerk gekoppeld?

is ie daar wel zichtbaar?

Ik heb hem rechtstreeks op een computer met een netwerk kabel. Dit staat in de handleiding. Als hij dan is geinstallerd kun je de netwerkkabel loskoppelen en is hij draadloos. Alleen rechtstreeks op de pc doet hij ook niets. De printserver kan ik wel vinden. En installeren. Vervolgens bij het installeren van de printer. Kan ik ook de printserver selecteren. Alleen bij een testafdruk doet hij niets en bij een afdruk uit Word ook niet.

Ik kwam ook bij het selecteren van de printerdrivers, ik begrijp jij ook. daaarna kom je inderdaad op de testpagina, maar waarom hij het daar niet doet weet ik helaas ook niet. Miischien andere printdrivers selecteren??

Als je de server loskoppelt, zie je hem dan in je netwerk? Je moet hem namelijk in je netwerk zien om te kunnen printen. Hij krijgt ook een IP-adres.

Als hij in je netwerk staat kan je eventueel proberen via TCP/IP de printer in te stellen. De server moet dan wel een vast IP adres hebben. Bij mij ging het allemaal wat makkelijker, de printserver is met kabel aan het netwerk verbonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan