site aanpassen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik wil wat aanpassingen aan onze site doen, en dit gaat normaal via een cms systeem.
Het aanpassen in het cms gaat goed, d.w.z ik krijg de melding dat de aanpassing is doorgevoerd maar wanneer ik online ga is de site niet gewijzigd, wat kan dat zijn?

Cache van je browser legen?

Welk cms gebruik je?
Hebben je bezoekers wel rechten om het bericht te zien?

Ik weet niet welk systeem, maar bovenaan de pagina staatCMS made simple met een bruin logo, en ja iedereen mag de aanpassingen lezen.

Zet bij de host van CMS Made Simple eens de permissies van de volgende 3 mappen op 777.
/tmp, /tmp/cache, /tmp/templates_c
Dit is namelijk de cache van het cms waarin (delen van) de templates worden bewaard. Bij een wijziging moeten deze mappen toegankelijk zijn.
Normaliter kunnen deze mappen bij host providers op 755 staan, maar soms lukt dit niet (ligt aan de host provider).

*** aanvulling:
Host providers plaatsen regelmatig een nieuwe versie van php op hun systeem. Dit betekent wel dat het cms af en toe ge-upgrade moet worden. Welke versie cms gebruik je?

Laatst bewerkt:
Deze oplossing gaat mijn kennis te boven, waar kan ik die instellingen aanpassen?

Met een FTP programma kun je dit doen.
Alternatief: In het control panel van de host provider ga je naar bestandsbeheer. Daar kun je de permissies van deze mappen instellen.
Permissie 777 is hetzelfde als rwx.rwx.rwx
Bij de meeste providers volstaat 755 (rwx.r-x.r-x)

Wis ook het buffer (de cache) in het cns.
oudere versie: Websitebeheer > Algemene instellingen > (tab) Uitgebreide setup > Wissen
nieuwere versie: Websitebeheer > Systeemonderhoud > (tab) Website buffer > Wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan