site beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Kan ik mijn site ook niet toegankelijk maken voor een bepaald persoon?? en dat ie voor andere personen wel toegankelijk is??

greetzzz:thumb:

daar zijn verschillende programma;s voor zoek eens op html beveiligen bij bv google.

Geplaatst door Superspinnie
Kan ik mijn site ook niet toegankelijk maken voor een bepaald persoon?? en dat ie voor andere personen wel toegankelijk is??

Je wilt maar 1 persoon blokken?? dan moet je met gebruikersnaam/wachtwoord gaan werken!!

in welke taal maak je je website??

Door een paswoord. Maar dan moeten alle anderen dat paswoord hebben! Als iedereen een passwoord heeft, en 1 persoon niet, dan komt hij/zij dat vroeg of laat toch te weten...

Geplaatst door Superspinnie

Als je de beschikking hebt over htaccess, kan je dit doen:
maak een htaccess bestand aan.
Gooi daar deze code in:
Code:
order allow,deny
deny from hier.het.ip.nummer
allow from all
Uploaden naar je root.

Geplaatst door headout

Als je de beschikking hebt over htaccess, kan je dit doen:
maak een htaccess bestand aan.
Gooi daar deze code in:
Code:
order allow,deny
deny from hier.het.ip.nummer
allow from all
Uploaden naar je root.
Als ik het goed begrijp ga jij ervan uit dat degene die niet op de site mag een statisch IP adres heeft. De meesten zijn nu wel dynamisch, ook bij breedband...

Of begrijp ik het verkeerd?

Geplaatst door ojan

Als ik het goed begrijp ga jij ervan uit dat degene die niet op de site mag een statisch IP adres heeft. De meesten zijn nu wel dynamisch, ook bij breedband...

Of begrijp ik het verkeerd?
Statisch of dynamisch, maakt niet zoveel uit.
Statisch blokken lijkt me duidelijk;
dynamisch blokken kan ook dmv ranges blokken, bijv:
Code:
order allow,deny
deny from 217.XXX.210.
allow from all
Let op de punt op het einde; ik blok met deze code alles wat na de punt komt, oftwel 256 adressen.

Ik vroeg me dat af omdat ik weet dat bvb telenet werkt met een "pool" van I.P.'s. Dus zolang als je online bent blijft je huidige I.P. van jou, ookal ga je ff offline... Als je langer dan ong een uur offline bent gaat je huidige I.P. terug de pool in en is hij beschikbaar voor andere surfers... Ga je terug online, dan zal je modem terug een vrij I.P. moeten opvragen uit die "pool"...

Zo had ik het dus begrepen... Toch???

En als bovenstaande een beetje klopt wil dit toch zeggen dat je dan ALLE telenet I.P. moet blokken???

Geplaatst door ojan
En als bovenstaande een beetje klopt wil dit toch zeggen dat je dan ALLE telenet I.P. moet blokken???
Als de overlast van het Telenet IP zodanig is, en de abusedesk te weinig doet (in mijn ogen), dan blokkeer ik desnoods de hele hap. (is nog nooit voorgekomen)

Bovenstaande code (eerder posting) is wel een bestaand voorbeeld: het IP is van @home gebruikers in Emmen, waarbij ik alle IP's geblokt hebt beginnend met 217.XXX.210 (en ook 217.XXX.211).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan