Site binnen komen en/als site verlaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo,

Op het moment kan ik zien wanneer iemand mijn site bezocht heeft, maar nou zou ik ook graag zien wanneer iemand mijn site weer heeft verlaten en welke pagina's hij/zij heeft bekeken (en dan niet met google analytics).

Hoe kan ik dit op een "simpele" manier doen ?

Bedoel je letterlijk "wanneer" (dag/uur/minuut) of bedoel je dàt iemand je site bezocht heeft?

Zelfde vraag over het verlaten van de site: wil je exact weten op welk moment of simpelweg dat iemand weg is?

Er zijn betaalde abonnementen op diensten die dat voor je bijhouden, ook bijvoorbeeld de verblijfsduur per pagina,
maar dat zijn geen gratis diensten.

Hallo tecsman,

Nu krijg ik als iemand mijn site bezoekt een e-mailtje met het volgende;

Er is ingelogd....
-----------------------------------
Door. . . . . . . :
IP - adres. . . . :
Provider. . . . . :
Datum . . . . . . : 16-08-2012
Tijd. . . . . . . : 20:25:18
Browser . . . . . : Mozilla Firefox (Gecko/Firefox)
HTTP Referer. . . :
Request URI . . . :
Resolutie . . . . : 1024 x 768
Kleur diepte. . . : 24 Bit's
-----------------------------------

En dan dus bijv. het zelfde als iemand mijn site verlaat.

OK, door jou vermelding van Google Analytics dacht ik aan algemene bezoekersstatistieken, maar dit is veel specifieker.
Je krijgt dus blijkbaar van elke individuele bezoeker een melding. Gebeurt dat door het CMS waarmee de website is gebouwd?
Is dit vanuit een plugin of zoiets?

Ik denk dat ik op dit gebied niet voldoende kennis heb om je verder te helpen.

Hallo tecsman,

Ja, ik krijg van elke individuele bezoeker een melding en Nee gewoon met een simpel PHP scriptje.

Dan hoop ik voor je dat je niet zoveel bezoekers hebt. Anders wordt je helemaal gek met berichtjes.

Anyway: De reden dat het mogelijk is dat je nu een melding krijgt is omdat er gewoon een PHP script bovenin je php bestand staat wat jou een bericht stuurt.
Dit kan omdat het wordt gedaan voor / of na het laden van de pagina.

Het probleem bij wat jij wilt is dat je wel kunt detecteren wanneer iemand de pagina laadt. Maar niet zozeer wanneer hij het verlaat. Je kunt bijvoorbeeld met javascript detecteren wanneer de pagina (tabblad / browser zelf) wordt gesloten en dan een melding geven van: wil je echt weg? maar je kunt niet op moment dat dat gedetecteerd wordt nog weer een PHP script aanroepen.

En als je dat wel zou doen (bijvoorbeeld met een window.location.href) dan zou dat betekenen dat de bezoeker je pagina alleen kunt afsluiten door het afsluiten van het process (en ik denk niet dat je dat wilt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan