Site blijft in cache

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst een website aan het maken voor mijn broertje. www.PieterBraun.com Nu ben ik al een aardig eindje op weg, maar echter ondervind ik dat de website steeds in de cache blijft staan.
Als ik de website eenmaal heb geopend, en ik bewerk hem dan helemaal, en vervolgens hem weer opnieuw open; dan geeft hij altijd de "oude"versie weer.
Ik heb het geprobeerd op meerdere computers en telefoons, en dit is allemaal het geval. Je dient dan eerst je geschiedenis te verwijderen etc, zodat de site "opnieuw" gedownload wordt en dus de nieuwe versie weergegeven word.

Is dit een instelling ofzo? Ik heb wel eens geleerd op school dat je site een soort "houdsbaarheids-datum" heeft welke gecontroleerd wordt of hij opnieuw gedownload dient te worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag,
Opmerkingen over de site zijn natuurlijk altijd welkom! (De site is absoluut nog niet perfect, er moet nog wat aan gebeuren) Dus geef tips aub.

Met vriendelijke groeten,

Joost

<meta http-equiv="refresh" content="5" >
5=het aantal seconden
Met [CTRL]+[F5] refresh je hem handmatig.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hallo Hoogteijling,

Bedankt voor je snelle reactie,
Sorry ik denk dat je iets duidelijker moet zijn. Wat doet dit precies? en waar moet ik het dan toevoegen? zorgt dit ervoor dat iedereen altijd de nieuwste versie te zien krijgt (ongeacht hoelang het geleden is dat ze de site de vorige keer bezocht hebben) ??

Mvg

Joost

Deze tag moet je tussen je andere metatags zetten op de index.html pagina.
Je ziet er vanzelf nog meer tussen staan die met META beginnen.
Wanneer het langer dan 5 sec. geleden is dat hij/zij je site heeft bezocht wordt ie ge-refreshed.

Groeten Marcel

@csshunter
Ik begrijp wat je bedoelt.
Kun je TS misschien een beter advies geven dan ?

Groeten Marcel

PS: wat is Lorem tekst ?

Hoi goedlichtJoost,
Nou, ik snap niet helemaal wat er aan de hand kan zijn.
Ik zie dat momenteel de pagina op Fri, 24 Aug 2012 16:15:39 GMT het laatst gewijzigd is.

• Vraag 1: Als de gewijzigde pagina niet doorkomt (zonder vernietiging van de Tijdelijke Internet Bestanden enz.), gebeurt dat dan in alle browsers, of in sommige wel en andere niet?

• Vraag 2: Als je de browser(s) afsluit, en daarna de nieuwe pagina oproept, gebeurt het dan ook? (of alleen bij een refresh als de pagina al open staat?)

• Vraag 3: Kan je ergens een loze spatie in de pagina zetten, en 'm even opnieuw uploaden zodat er een nieuwe versie komt die we kunnen bekijken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Dat is de tekst "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diem ... enz." Deze tekst wordt bij het ontwerp van een pagina vaak gebruikt als dummy tekst: onzin-tekst om ergens op de pagina aan te geven dat daar later echte tekst komt te staan.
PS-2: Een sneller antwoord krijg je vaak met Google.nl/search?q=wat+is+Lorem+tekst?. :)

Heb ik weer wat geleerd.
Ik had nog nooit van Lorem gehoord.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan