Over het bedieningsgemak kan ik niets zeggen. Maar ik heb zelden zulke waardeloze code gezien als op hun eigen site. En die is gemaakt met hun eigen Ewisoft Website Builder. Volstrekt verouderde chaotische code, nog erger dan die Websitebuilder (of hoe dat ding ook heette) die je eerst had.
'n Hele kleine selectie.
* Het doctype klopt niet (onvolledig)
* Verouderde tags, wat betekent dat het onmogelijk is om dingen uit html5 te gebruiken
* Alles in 'n tabel. Dan kunnen ze wel zeggen dat ze zoekmachine-vriendelijk zijn, maar dat is per definitie onmogelijk als je 'n tabel gebruikt. En het onvolledige doctype zorgt voor 'n foutieve weergave van de tabellen in sommige browsers.
* Echt gruwelijk: de tekst staat in 'n <ul> Elke regel in 'n <li>
* Ze gebruiken bijvoorbeeld align=absMiddle. Dat werkt alleen in Internet Explorer. Wordt al jaren en jaren door werkelijk niemand meer gebruikt, maar hun editor stopt het er dus nog vrolijk in. Op hun eigen site.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Verder heb ik persoonlijk, maar daar kun je anders over denken, grote moeite met hun affiliate systeem. Als iemand hun software koopt via 'n site, krijgt de site 30 % van de verkoopprijs. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat soort reclame nodig hebben, want je zou wel gek zijn om te zeggen dat ze goede code leveren als je niet wordt betaald.
Hoe triest het ook is: als je beslist 'n wysiwyg-editor wilt gebruiken (die hoe dan ook slechter is dan met de hand), dan moet je gewoon betalen voor 'n fatsoenlijk product. Of je neemt genoegen met Kompozer, wat voor de meeste mensen ook goed genoeg is. Mogelijk zijn er nog andere goede gratis, maar die ken ik niet.
In ieder geval: dit is echt volstrekt waardeloze code.
Ah, nog even 'n citaat:
"Compatible with all web hosting providers
Option to edit pages with your favorite external HTML editor including
Microsoft Word"
Ze hebben 'n hele waslijst van geweldige extra's. De eerste bewering hierboven is puur reclame: elke editor is compatibel met elke hosting provider. Tenzij je gebruik maakt van 'n editor die echt is gekoppeld aan de provider en die aangepaste code maakt. Maar elke losse editor is per definitie met elke provider te gebruiken.
'n Optie om je pagina's met 'n externe html-editor te bewerken. Prima. Maar Microsoft Word????? Dat maakt html die alleen goed werkt in Internet Explorer. En dat durven ze als reclame neer te zetten.