[Site Check] David Cup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Besturingssysteem
macOS Sequoia
Door de organisatie van de David Cup ben ik benaderd om een website te maken.

Ik ben nu op het punt gekomen dat de site voor 90% afgerond is en heb hem daarom ge-upload.

Het adres is http://www.davidcup.nl

Alle adviezen, opmerkingen (Positieve, maar vooral de negatieve) en vragen zijn van harte welkom.

Ook hoor ik graag of men fouten kan ontdekken. Die ben ik natuurlijk liever kwijt dan rijk. ;)

Het kan zijn dat hij in enkele browsers niet helemaal correct wordt weergeven. Hij is getest op Safari als hoofdbrowser (De site is gemaakt op een Mac, vandaar) hoewel ik tussendoor ook in IE en FF de site heb bekeken. Daaruit bleek dat FF en Safari aardig overeenkomen alleen IE (*zucht* :() het buitenbeentje is.

De content lijkt een beetje karrig maar moet uiteraard nog ingevuld worden.

Graag verneem ik van jullie minimaal het onderstaande: (Onderstaand is makkelijk te kopieren ;))

Browser(s):
OS(s):
Resolutie(s):
Cijfer:

Alvast bedankt voor de interesse :thumb:

Laatst bewerkt:
Browser(s): IE7
OS(s): XP SP2
Resolutie(s): 1024X768
Cijfer:

Opmerking: De site is wel goed gemaakt en leuk ook .
Je hebt kwa informatie voldoende erop gezet .
Alleen wat mij irriteert is de design .
Ik vind de design meer zon designtje wat een standaart theme moet voorstellen van een CMS systeem bijvoorbeeld , leef je uit gebruik uitdagende kleuren , aantrekkelijke kleure etc. laat niet zien dat dit een Serieuze ouwe informatie site is !:o

Maar voor de rest ziet het er leuk uit . :) Succes

[edit]
Misschien zou je mij ook wel even kunnen helpen nu ik zie dat je ook met PHP bezig bent geweest ? :o[/edit]

Laatst bewerkt:
Qua verouderde content kun je mij niet aansprakelijk houden ;)

De teksten zijn overgenomen van de oude site en dus gemaakt door de organisatie. Wel kan ik deze opmerking doorspelen naar de betreffende personen. Daarvoor bedankt :thumb:

Ik zou het wel knap vinden wanneer je deze layout ergens anders aan zult treffen. De afbeelding is zelf gemaakt en ook de indeling.

Dat het op een CMS lijkt ben ik niet met je eens. Als je naar de indeling gaat kijken kun je wel zeggen dat elke site een CMS is. Aangezien ze allemaal een menu en een content-gedeelte hebben. De kleuren zijn die van de David Cup, zwart en rood dus die horen kenmerkend te zijn.

Over het helpen: Deze site is van de grond af opgebouwd door mij, hierover is een maand gedaan tussen school door. Jouw "even" helpen met een site lijkt mij iets te makkelijk gedacht. Mocht je problemen met iets hebben dan lees ik ze vanzelf wel in de sectie PHP.
Daar ga ik verder in deze thread niet op in.

In ieder geval bedankt voor je reactie :thumb:

Ziet er goed uit hoor. Strak en duidelijk maar misschien nog een tip in deze barre tijden?
Je hebt een contactformulier, zou daar geen antispam code bij gedaan kunnen worden?
Heb het zelf ook op mijn site maar vraag me niet hoe het moet hoor.......
Lijkt mij in deze tijd hard nodig.

Een captcha afbeelding heb ik ook al bij de reacties ingevoegd dus bij het contactformulier zou dat ook zo kunnen.

Toch heb ik het bewust niet ingevoegd om de contact-pagina netjes te houden. Mocht er na verloop van tijd veel spam door komen dan komt hij er uiteraard alsnog op :)

Zou je ook nog even de gevraagde gegevens door willen geven, zo krijg ik een indicatie van hoe men de site vindt bij welke gegevens ;)

Bedankt voor je tip in ieder geval.

Browser(s): Mozilla Firefox
OS(s): Xp Prof SP2
Resolutie(s): 1280 x 1024
Cijfer: 7

Het menu verspringt iets van zijn positie naar gelang welke sub-page je klikt.
Er zit erg veel wit op de pages. Jammer.....
Ik vind de page wel grappuig, maar zo hoekig. rechte afbeeldingen, rechte kaders.
Iets speelser lijkt me.

Het menu verspringt iets van zijn positie naar gelang welke sub-page je klikt.
Klopt, de reden hier achter is dat FF niet standaard een scrollbalk laat zien. Alleen wanneer die noodzakelijk is verschijnt hij. IE laat standaard een scrollbalk zien ongeacht de inhoud.
Er zit erg veel wit op de pages. Jammer....
Klopt ook, de multimedia pagina is nog niet af. Hier zit wat meer programmeerwerk achter en had nog geen haast.

Qua teams is nog niets bekend dus vandaar dat deze pagina leeg is. Dit moet in aanloop van het toernooi wel gevuld zijn.

Ondertussen is de verouderde content gewijzigd en is er een samenvatting van de voorgaande edities voor in de plaats gekomen.

Ziet er netjes uit.
Heb even een brichtje geplaatst op deze pagina:
http://www.davidcup.nl/?nid=2

In te vullen lettercode is niet zo duidelijk.
En er is niet vermeld dat het Hoofdletter gevoelig is,
wel krijg je die melding na invoeren en op toevoegen klikken.
Moet je dus opnieuw de code invoeren.

:cool:

Peter bedankt voor je advies.

Ik heb de kleur aangepast en ook de tekst iets veranderd.
Hopelijk is het nu duidelijker.

Voordat iedereen gaat reageren op de site over deze thread: Deze thread is daar voor bedoelt ;)

Graag alleen een reactie op de site plaatsen relateerd aan het nieuwsbericht.

Toch bedankt voor je bericht op de site Peter en Raymond :D
Het heeft er voor gezorgd dat ik de nieuwsbericht-pagina's weer moest nakijken aangezien een reactie voor een Invalid W3C pagina zorgde :D

Laatst bewerkt:
Browser(s): IE 7
OS(s): XP home SP2
Resolutie(s): 1024x768
Cijfer:8,2
Ziet er goed uit, alles werkt, egt een 8 waard!!! TOP

Browser(s): IE7 / Opera
OS(s): XP SP2
Resolutie(s): 1024X768
Cijfer: 7

"Rustige site"... netjes, niet schreeuwend...werkt ok in IE

Wel erg veel "lettertjes".... bekende spreuk: "één foto zegt meer dan duizend woorden"
Meer illustraties [zelfs op thumbnail format] zou het geheel iets "pakkender" maken....

Attentie: ook nog even in Opera getest.... zelfde resolutie...
Tekst is daar erg "dun" en minder goed leesbaar.... Opera "verbouwt" het lettertype dus op een onplezierige manier....

Laatst bewerkt:
Oke, vandaag heb ik de zoek-pagina online gezet.

Ik zit echter met een probleem en weet niet of het bij mij ligt of aan het script.

Het volgende: zodra ik in FF een zoekterm ingeef dan krijg ik netjes een resultaat. Echter in IE7 gebeurt er helemaal niets. Geen melding niets...

Zouden jullie dit even willen verifieren? Alvast bedankt :)

Zoeken werkt zowel in Opera als in IE7 perfect....

zowel op bestaande items [sponsors] > meerdere resultaten
als onbestaande [fiets] > keurige melding "geen resultaten"

Laatst bewerkt:
Klopt, de reden hier achter is dat FF niet standaard een scrollbalk laat zien. Alleen wanneer die noodzakelijk is verschijnt hij. IE laat standaard een scrollbalk zien ongeacht de inhoud.

Zou ik dan toch aanpassen zodat het niet meer verschuift.

Wordt een beetje lastig aangezien de site gecentreerd wordt op basis van de browser.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het storend is. Tuurlijk, je merkt het wel maar of je er echt last van hebt betwijfel ik.

Naar aanleiding van enkele commentaren heb ik besloten om de afbeelding met David naar wit te "faden". Ik merkte toch dat het lelijk werd wanneer de pagina langer werd dat de afbeelding afgekapt leek. Door de afbeeldingen door te laten vloeien naar wit hoop ik dit in ieder geval verminderd te hebben.

Ik denk ook dat door die afbeelding de site zeer hoeking over kwam en dat dat nu wat minder wordt gevonden.

Dat de site hoekig is viel mij niet echt op. Misschien komt het commentaar ook door de smalle witte boord die overal tussen is. Persoonlijk zou ik die weglaten, hoewel het met deze kleuren waarschijnlijk niet goed zou ogen zonder witte boorden.

Ik verkies menu's die niet mee verschuiven met de tekst, maar dat wordt tegenwoordig niet vaak meer gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan