Site check

Status
Niet open voor verdere reacties.

J Design

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Hey ik ben bezig aan een nieuw projectje.
Je kan het bekijken op
klik hier
Nu, wat denken jullie ervan?

Een ander projectje dat ik aan werk
klik hier
Wat denken jullie daarvan?

Laat maar iets weten.

Mvg J

klik 1 vind ik niet mooi...te engels....
klik 2 kom ik de site niet op..blijft hangen bij enter

Te Engels?
Je kiest een taal en daar hou je je aan, ik kan niet engels en nederlands gaan wisselen.

Het zij ook projectjes waar ik nog aan bezig ben, nog niet up en running. (zie je hier engels- nederlands; een nogo)
Dus het de opeenvolging is nog niet wat het moet zijn.

Een vraag:
Ik zou een intro maken en dan laten kiezen tussen een html versie een een geanimeere flash versie.
Wordt dat nog gedaan?

Ik vind het heel praktisch als ik gewoon kan zeggen no **** just the facts en dan als ik in een andere bui ben, genieten van het spectakel.

Wat denken jullie

ja die keuze wordt nog gedaan......flash-txt
en te engels...daarmee bedoel ik...je bent op een Nederlands forum.

Dus ? Dan mag of kan je geen engelstalige site laten checken?

Nogmaals, ik vind het erg knap.

Site 2 opent gewoon goed bij mij overigens.

ik zou niet weten waarom je dat niet mag laten bekijken....
dat ik het niet mooi vind is geen doorslag.....ik geef mijn mening....niet meer of minder.:confused:

2e link komt inderdaad niet verder dan de button "Enter site".
Klik ik daarop, dan opent een nieuwe tab, met dezelfde intro.
Hoe vaker ik klik, hoe meer tabs zich openen.\

Mozilla Firefox 3.0

Edit: in I.E. 7 opent zelfs een nieuwe i.e. scherm. Niet eens een tab.
Verder eender.

Laatst bewerkt:
En wat vind je er dan niet mooi aan?
Dan weet ik waar ik kan aan werken en eventueel verbeteren.

En bij die 2e link is het gewoon een intro van mijn volgende site, het is dus volkomen normaal dat er zich nog geen mainpage opent, die is er nl nog niet :).

Toch bedankt voor de reacties

Mss toch voor wat snelheid zorgen, als mogelijk, ik krijg een soort Adobe-waarschuwingen dat het script te traag gaat, of ik het wil afbreken. En mijn computer is niet te traag.

En bij de tweede werkt idd enkel de introductie. "Enter site" entert niet de site.

Ik ben niet zo'n voorstander van flash...maar ik vind het wel heel erg mooi...

Bedankt voor de reacties.
De link op enter site is gewoon weer naar de intro.
Dus de intro zal keer op keer openen.
Waar kan je zien dat mijn script te traag loopt?
Het is nogtans compact geschreven.
Laat nog iets weten als je wilt.

Mvg J

Op zich mooi gemaakt, maar site2 is écht traag.

Als ik in FireFox 3 jouw site (nr 2 dus) open en ik wil van tabblad switch duurt dat ontzettend lang (in verhouding met de rest van de tabs) omdat de flash zoveel resources in gebruik neemt.

Ik zou daar toch eens naar kijken. Zelf ben ik ook geen voorstander van flash-intro's, maar soms kan het leuk zijn. Voorwaarde is dan wel (voor mij) dat de flash snel is en niet de boel vertraagd.

V.w.b. site1: die flash is een stuk sneller, maar (vooral in het begin) schuift de boel té veel en té snel heen en weer.

Ik kreeg steeds een venstertje midden op het scherm dat ik niet zo precies gelezen heb maar dat vroeg of ik wilde doorgaan met het uitvoeren van het script omdat het traag ging. Dan heb ik telkens ja of zoiets gedrukt denk ik.

Nu krijg ik het wel niet meer, er was wellicht toen nog iets anders belastend bezig bij mijn computer, maar mijn mening is dat het toch een CPU-slorpend traag script is. Ik ken geen flash, maar mij lijkt het niet omdat je weinig code hebt dat het snel gaat; je moet onderzoeken waarom het zo belastend is (wat er wel allemaal berekend wordt).

Van flash-intro's (en flash in het algemeen) ben ik, hoewel ik geen kenner ben, geen voorstander: te traag en biedt geen meerwaarde, buiten dat het mss leuk is om te maken (heb ik geen ervaring mee) en om één keer naar te kijken als buitenstaander, waarna je het gezien hebt.
Flash-sites in het algemeen: geen echt webadres voor de pagina's, geen 'echte' tekst, lijkt niet robuust (blokkeren, hoog CPU-verbruik), niet te vergroten (tekst is altijd te klein bij flash-sites), veel overbodige zever voor je hebt wat je wil hebben, al dat "flue-gedoe" dat alles "vloeiend" maakt is overbodig, en irritant, daar je steeds moet wachten, zo'n site werkt naar mijn ervaring veel trager dan een gewone site, het beantwoordt niet aan de standaard-afspraken wat bijvoorbeeld links en schuifbalken betreft, is verwarrend, is overbodig.

Echter in jou geval maakt het mss indruk, hoewel ik niet precies begrijp wat je aanbiedt via de site. Je presenteert je als designer, maar het zou duidelijker mogen wat je precies allemaal kan doen voor klanten en tegen welke prijs, of komt dat nog, of begrijp ik het verkeerd?
Wat me ook opviel bij die eerste site was: muziek, zou ik niet laten afspelen; en het lang wachten op de gallery en portfolio, wijd ik aan de hoge hoeveelheid data die gedownload moet worden, net als voor de muziek, ook niet fijn voor mensen met een laag downloadvolume (zoals ik hier 4GB/maand) of een tragere verbinding.

Zeer goede uitleg, hier heb ik zeker iets aan.

De script is echt het minimum. Kan niet meer minder of lichter.
Mss kan ik proberen de site toch op te delen in enkele pagina's.

Bij de gallery en portfolio worden de tumbs geladen en dan de eigelijke afbeeldingen worden pas in de lightbox geladen.
Ik kan wel proberen om de tumbs te verlagen in resolutie.

Ja, de bedoeling:
Ik ben nog niet zolang bezig met ontwerpen en heb als eerste opdracht een party poster mogen ontwerpen. Dat kreeg ik een opdracht van school om een poster te maken.
Ik dacht dan bij mezelf een site te maken waarop dat ik al mijn werk gemakkelijk kan tonen aan mijn vrienden.
Dan begonnen we de kleine afbeeldingen te delen, dus ook op de site.
Naargelang ik verder ging begon flash me te bekoren en ben ik websites beginnen maken enkel in flash.
De intro was niet soepel genoeg dan maar naar after effects en dan in flash.
Zo is alles begonnen en wil ik steeds verder en beter.
Ik ben nu bezig html enz onder de knie te krijgen.
Nu de bedoeling:
Ik zou graag freelance gaan werken voor kleine opdrachten.
Moet echt niet veel verdienen.
En daarom ook werk ik nu aan een nieuwe site waar alles beter wordt vermeld en de informatie beter te vinden is.

Ik had ook in het begin gevraagd ofdat een combi van geanimeerde flash en basic html gedaan word? Wat denken de anderen?
Dus een intro, keuze tussen flash-html.

Dit is ook omdat ik ook soms geiriteerd raak van flash site al die prullaria is soms niet nodig.
Ik wil de keuze laten maken.
Zo een geanimeerde site is dan eerder om te laten zien wat er mogelijk is.

Aangezien dat ik op een ander forum heel wat geflame van iemand heb gekregen omdat ik zei niet veel te kennen van script maar wel mijn menig gaf over sites (wat een zin) ben ik html gaan leren.
Dit is zo een testje klik hier aangepast***
Kan er mij iemand goeie tutorials zeggen?

MVG J

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan