site check

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ik heb een website gemaakt, enige tijd geleden al. Graag wil ik hem door jullie na laten kijken. De site is niet goed uitgelijnd. Qua kleur rechts en onder. Weet iemand hoe ik dit goed krijg?

mvrg

lady Creative.

Url

Voor een sitecheck hebben we wel een URL nodig, lady.

Misschien even de <title> tags veranderen naar home? want nu staat er index!

Constatering:

Je zondigt tegen de SEO-regels,
je gebruikt Jaren '90-techniek,
je coding is niet in orde
je hebt je site niet gevalideerd

Als je zelf ook opdrachten voor het bouwen van websites aanneemt,
kun je maar beter niet afhankelijk zijn van LMSOFT Web Creator Pro. Dat wordt echt niks.
Als professional moet je wel een beetje zelf je html- en css-code kunnen samenstellen.

PS:
wat betekent dit?
HTML:
<noscript><br></noscript>

Je zondigt tegen de SEO-regels,

Welke 'regels' precies? Zover ik weet zijn er niet zoiets als 'SEO regels', maar wel guidelines en tips.

Verder heb je goede punten, de code is vreselijk. LMSOFT Web Creator Pro code doet me denken aan FrontPage...

wat betekent dit?
HTML:
<noscript><br></noscript>

alle HTML binnen een noscript wordt uitgevoerd als de browser geen scripting-support heeft; in dit geval wordt er dus een 'enter' extra bijgevoegd. Uiteraard is dit wel een beetje raar, maargoed.

Nu, nog wat andere puntjes:
  • De 'hier' link onder elke pagina (naar algemene voorwaarden) is blauw, evenals de achtergrond; deze is bijna niet te vinden! Verander 'm naar een andere kleur.
  • De links-pagina is leeg!
  • E-mail adres naar @live.nl staat niet echt professioneel, overweeg hosting te nemen met e-mail (zodat je een @solvesolutions.nl kan maken)
  • De bestanden-overzetten pagina 'verspringt' ten opzichte van de andere pagina's, deze is +/- 25px hoger qua layout. Zelfde geld voor de home pagina.
  • De webdesign-pagina heeft overlappende text; het einde van de zin van de 2e alinea loopt over de 3e alinea

alles bekeken in de laatste Firefox trouwens.

:thumb:

Inderdaad: SEO guidelines

Je hebt gelijk,
ik gebruikte hier een woord dat de lading niet dekt.
Voor SEO zijn er inderdaad geen regels, zoals bijvoorbeeld voor html en css.

Maar "zondigen tegen de regels" is een uitdrukking die toch wel aardig in de buurt komt van wat ik hier bedoelde.
Als je Google te vriend wilt houden, is het wel wijs om je een beetje aan hun eigen regels te houden.
Nog los van het feit dat hun regels ook gewoon goed zijn als je geen SEO in je achterhoofd hebt.

Misschien een gekke vraag maar wat zijn die google regels dan? Ik ben nog niet zo bekend dus ook seo zegt me niets. Wilde in eerste instantie eerst zelf op een rustig moment de tijd nemen om op zoek te gaan op www wat je nu precies bedoeld alvorens gelijk te zeggen ik begrijp het niet. Maar misschien wil je er toch wat uitleg over geven. Kennelijk heb je er veel verstand van en dan is hulp altijd heel fijn.

SEO staat voor Search Engine Optimalisation, ofwel het optimaliseren van je site voor zoekmachine's. Wat dit eigenlijk inhoud is je website zo opbouwen, dat het voor zoekmachine's zo simpel mogelijk is om je site te indexeren, waardoor je een hogere positie krijgt in bv. Google. Hier staat bv. een lijstje met dingen die Google aanraad.

Bah. SEO is voor mensen die niet weten hoe ze goede websites bouwen.

Laatst bewerkt:
Ehm, op de pagina Webdesign zag ik een plaatje van twee websites, naast de aan te schaffen pakketten. Dus ik dacht: ik ga eens even op die voorbeelden kijken naar wat ze gemaakt hebben, want er stonden er goed leesbare Google-woorden op.
  • De ene is dus de site "cafejurado.com", helemaal niet gek ontworpen, uitgebreide site, webshop erbij, en valid XHTML 1.0 Strict ook! Maar daar staat wel onderaan: "developed by Espira Tecnologias Web (Estudio de Diseño Web en Alicante)" en dat lijkt me toch niet hetzelfde als een ontwerp van solvesolutions.nl.
  • De andere is een online magazine, om precies te zijn het februari-nummer van 2009. Ook een leuk gemaakte en uitgebreide site, mooie foto, ditmaal met het onderschrift: "© M...V... _ grafisch ontwerpbureau; fotografie © J...S...".
Het zijn dus voorbeelden met andermans veren... :confused: en die zou ik er eigenlijk als de wiedeweerga afhalen.
Beter zijn twee voorbeelden van zelf gemaakte sites (met link), dan kunnen de bezoekers met eigen ogen zien dat ze met de aangeprezen pakketten geen kat in de zak kopen.
:)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan