site gemaakt jaren geleden, pc gecrasht, wil site nu updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen009

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Goedeavond iedereen,
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
Jaren geleden heb ik met dreamweaver een site gemaakt en met Skynetruimte online gezet. Ondertussen heb ik een nieuwe pc, geen Dreamweaver meer en
Ik herinner me iets van een Ftp (of zoiets) programma, maar weet niet welk? of paswoorden enz.
nu, die paswoorden zal ik wel kunnen recuperen met mijn emailadres, aan Dreamweaver zal ik ook wel terug geraken.
Maar is er nog een mogelijkheid deze site te kunnen updaten? Ik zou deze liefst behouden... en hoe begin ik hieraan?
Alvast bedankt voor alle hulp :thumb:

Beste marleen009,

Ik heb je vraag verplaatst naar het forum Websites maken > Algemene website vragen.
Tips & Handleidingen is niet bedoeld om vragen te stellen.

Succes verder met je vraag :thumb:

Hoi Marleen,
Ik gebruik tot volle tevredenheid sinds jaar en dag FilzeZilla als FTP-programma om te uploaden en sites aan te passen.
FileZilla is hier (gratis) te downloaden; je moet de "Client" versie hebben, de server-versie is niet nodig.

• Een supersimpele gebruiksaanwijzing staat in dit topic op 't forum.

Eventueel kan je met een mailtje bij je provider de ftp-gebruikersnaam en het ftp-wachtwoord opvragen, als dat ook op de gecrashte pc zat.
Met FileZilla kan je dan een willekeurige pagina van de site downloaden.
De pagina kan je vervolgens lokaal aanpassen in een web-editor als Dreamweaver of de gratis KompoZer, en zelfs met Kladblok (of de betere Notepad++) als je direct de code wilt veranderen.
Daarna kan je de pagina met FileZilla weer uploaden naar z'n plekje.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Een probleem zou kunnen zijn dat de site met Dreamweaver gemaakt is, en je de interne Dreamwaver-template bestanden (.dwt) niet meer hebt. Dan zou je die in een nieuwe Dreamweaver opnieuw moeten aanmaken, hoewel ze niet perse nodig zijn (het kan ook anders/beter :)). - Maar eerst maar eens zorgen dat je bij de site kunt komen.

Laatst bewerkt:
Ok csshunter,
met jouw antwoord kan ik wat mee ;)
Heb mijn inloggegegevns per email opgevraagd, hopelijk krijg ik snel antwoord...
heb site idd in Dreamweaver gemaakt en ben niet meer in het bezit van de .dwt.
Ik lees jouw tips verder...

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan