site in frames aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
172
Hallo allemaal

Ik was begonnen aan een site waar muziek op moet spelen en heb dit in frames begonnen.
Nu hoorde ik dat ik beter iets kon opzoeken over ajax en de site hiermee maken. Na een tijdje zoekwerk heb ik wel veel gevonden maar de uitleg gaat meestal over databases maar die gebruik ik niet.

Wat is jullie mening hierover kan ik met frames verder werken of beter met ajax?

Als het beter is met ajax kan iemand mij helpen hoe ik mijn site (hier te vinden) dan kan aanpassen ?

Alvast bedankt
 
Via google vind je een heel aantal nadelen van het gebruik van frames (onder andere ivm het openen van documenten buiten de frameset, voor zoekmachines en bladwijzers).

Ik gebruik zelf geen frames maar php om de menu's niet in iedere pagina te moeten herhalen. Wel moeten de menu's steeds opnieuw gedownload worden.

Ajax ken ik niet maar als ik mij niet vergis je kan de bezoeker nadat de pagina gedownload is kleine dingen aanvragen aan de server (met een klik op een link bijvoorbeeld) zonder dat die gebonden is aan het steeds opvragen van een hele pagina. Daarmee kan je dus ook ervoor zorgen dat bij het klikken op een link de inhoud (in de hoofd-div) van je site vervangen wordt, zonder dat de rest van de pagina (de menu's dus) steeds opnieuw opgevraagd moet worden.

Hoe het dan precies zit met de url, zoekmachines en zo bij Ajax heb ik geen idee van.
 
ik ben aan het zoeken gewesst hoe het werkte en ben hier al in gelukt (niet op de teksten letten).

Zou nu nog moeten vinden om een mooie nav te maken.
 
Weet iemand of het mogelijk is om een spry menu bar aan te passen met ajax?

Ik heb nu dat mijn spry opmaak weg is als ik ajax erin zet

Code:
 <ul id="MenuBar1" class="MenuBarVertical">
<li onClick="loadXMLDoc('contact.htm')">Home</li>
<li><a href="Line-up.html" target="iframe">Line-up</a></li>
<li><a href="#">Tickets</a> </li>
<li><a href="#">Gastenboek</a> </li>
<li><a href="#">Foto's</a> </li>
<li><a href="#">Locatie</a></li>
<li><a href="#">Contact</a></li>
</ul>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan