Site in het midden

Status
Niet open voor verdere reacties.

addictedtokelly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Ik probeer al heel lang mijn site in het midden te krijgen alleen dit wil maar niet lukken. Ik heb het forum hier al doorzocht en tot nu toe geen resultaat.

Op het moment gebruik ik een code ( <div style="position: absolute; top: 0; left: 50; width: 852; padding: 0px;">) ik weet dat de site niet in het midden komt als ik die gebruik.Ook de wrapper en andere dingen willen ook niet werken zonder deze code

het gaat om deze site: http://www.addictedtokelly.nl

hopelijk kan iemand mij helpen

Ik wil niet heel ***lig zijn, maar de code is een te grote rommel om er en nette oplossing in te vinden!

Ik adviseer om je website opnieuw in elkaar te zetten en in plaats van tabellen div's te gaan gebruiken!

Oke ik ga kijken wat ik kan doen mocht het dan nog niet lukken dan kom ik weer even hierheen

Het wil me niet echt lukken om eruit te komen en vroeg me af of iemand kon helpen.

We zijn zowie zo van plan een nieuwe layout te gaan gebruiken die is ook al af maar nu moet deze dus in het midden staan. Mischien dat iemand wat tips of codes kan geven om die layout dus opnieuw op te bouwen

Ik hoop dat ik je goed begrijp:

(de oude vieze truuk):
HTML:
<html>
  <head>
    <style>
      #container { margin: 0 auto; width: 300px; border: 1px solid red; }
    </style>
  </head>
  <body>
    <table width="100%" height="100%">
      <tr><td><center><div id="container">flsdlf</div></center></td></tr>
    </table>
  </body>
</html>

Ik hoop dat ik je goed begrijp:

(de oude vieze truuk):
HTML:
<html>
  <head>
    <style>
      #container { margin: 0 auto; width: 300px; border: 1px solid red; }
    </style>
  </head>
  <body>
    <table width="100%" height="100%">
      <tr><td><center><div id="container">flsdlf</div></center></td></tr>
    </table>
  </body>
</html>

die oude truc wordt niet door alle browsers meer geaccepteerd!

wanneer je de truc doet met left: 50% en dan de padding op - de helft van je contentgedeelte zet werkt het wel cross browser

dit werkt prima zolang je geen doctype gebruikt (quirksmode dus)

ik zou geen left 50% gebruiken.
Ik zou eerder

"margin: 0 auto" gebruiken.

Dit werk crossbrowser en is ook nog eens netter als je scherm kleiner is dan de opgegeven grootte van de container. Als je de methode gebruikt die jij beschrijft dan kan het zijn dat je de helft maar kunt zien en naar een deel van de pagina niet kun scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan