site maken met html of frontpage ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo30

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Hi,

Ik ben bezig (nog in de ontwerpfase) met een intranetpagina van onze afdeling. Ik heb me wat verdiept in HTML via cursussen op internet en wat snelcursussen uit tijdschriften. Snap nu zo ongeveer wat je met HTML kan.
Nou is de vraag, begin ik gewoon in HTML of doe ik het via Frontpage (waar ik me nog helemaal niet in heb verdiept).
Volgens mij is het beter om het in HTML te doen, aangezien dit leerzamer is en je het meer naar je eigen wensen aan kunt passen, heb ik daar gelijk in ?

En wat is beter, om het in Word te maken of in Kladblok.
Tot nu toe heb ik met kladblok geexperimenteerd.

Alvast bedankt voor antwoord

Groetjes

Mijn advies: Blijf je verdiepen in html. Enorm leerzaam en zoals je zelf al zegt, je kunt precies aangeven wat jij wilt én hoe je het wilt. Je wilt niet weten wat een pakket zoals Frontpage voor rotzooi in de broncode gooit. Daarnaast is het makkelijker om NotePad te gebruiken dan Word.

Succes!

Ik zou zeker geen frontpage gaan gebruiken. Een handige en gratis editor is first page van evrsoft.

http://www.evrsoft.com/

Ook blijft kladblok een optie, maar in een editor met kleurcodering zie je beter wat er voor een code geschreven is.

Meestal gebruik ik een WYSIWYG-editor, zoals Frontpage of Dreamweaver (de laatste heeft mijn duidelijke voorkeur) voor het maken van de codes. Dit heeft als voordeel dat je de arbeidsintensieve onderdelen als frames en tabellen snel en overzichtelijk kan aanmaken. De onvermijdelijke 'zooi' in de programmeertaal vis ik er naderhand handmatig uit. Als je trouwens lang genoeg met een bepaalde editor werkt, weet je wanneer die troep maakt en hoe.

Conclusie: gebruik gerust een editor, zolang je maar weet wat en hoe hij het vertaalt naar html.

Gebruik een programma met syntax highlighting, ik gebruik zelf homesite maar er zijn ook gratis progs te vinden hiervoor (is er al 1 genoemd), dit is gewoon voor het overzicht dat je in kladblok mis.

Maar nog belangrijker: Je bent je aan het verdiepen in HTML, allemaal leuk en aardig maar feit is dat je jezelf een oude standaard aanleer.
XHTML is de nieuwe standaard en als je het jezelf ga aanleren is het wel zo handig dat je direct de nieuwste standaarden weet ;)

Als je graag een wysiwyg wil gebruiken neem dan dreamweaver. Frontpage maakt pas echt een grote zooi van je code (word moet je al hellemaal niet gebruiken)

html ist beter zelf gebruik ik editpad (notepad maar dan met net iets meer mogelijkheden en freeware je kan makkelijker meerdere files naast elkaar zetten) en dreamweaver mx

notepad als bijlage

nog een keertje maar dan met editpad

oke net iets te groot om er bij te zetten

op download.com staan wel probeer versies

Laatst bewerkt:
eerst html dan dreamweaver

Op de hogeschool (INHOLLAND Diemen) eis ik van mijn studenten dat zij eerst HTML leren via de code.
Zodra ze de code echter machtig zijn is het natuurlijk onzinnig om ze alles nog in te laten tikken.

Het is vergelijkbaar met rekenmachines. Mensen die niet goed kunnen rekenen zijn ook trager met een rekenmachine dan mensen die wel goed hebben leren (hoofd-)rekenen.

Suc6,

Frankwin

Ik ben een overtuigd voorstander van html en notepad. :)

Er is niets beters dan de goeie oude methode naar mijn mening en zoals je zelf zei dan begrijp je alles beter, is leerzamer en ook kan je dan later alles naar je eigen wensen aanpassen.
En dan heb ik het nog niet over de voldoening als je al je codes in mapjes hebt staan en je weet dat je dat allemaal zelf hebt gedaan, zonder hulpmiddelen :)
Ik ben ook geen voorstander van editors (niet van Easyhtml, niet van Dreamweaver, ..), ik begrijp wel dat het nuttig kan zijn bij sommige zaken, maar ikzelf kan er niet mee overweg en begin elke pagina van m'n site met kladblok te openen en "<html><head>< ..." in te typen.

~Succes!~

bedankt

Mensen, allemaal bedankt voor de tips.
Ben inmiddels bezig met de site bouwen in HTML.
Heb diverse frames gemaakt, een index, homepage en banner, en dit alles aan elkaar geplakt, ook foto geplaatst en links gemaakt.

Mijn vader (dat is Leo30) had al een site gemaakt in frontpage. Hij is nu aan de slag gegaan met het hier ook aanbevolen evrsoft, waar hij zeer over te spreken is. Dus bij deze ook bedankt voor deze tip.
En inderdaad, het geeft heel erg veel voldoening als je zelf alle codes hebt ingetypt en je dan een resultaat ziet.
Ik vind mezelf heel knap !!!! Maar heb nog erg veel te leren.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan