Site maken met publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Ik heb een site gemaakt met Microsoft Publisher, maar hoe kan ik deze op het web krijgen?

Leuk, iemand die nog sites ontwikkelt in Publisher. Zo ben ik ook ooit begonnen. Nu via Frontpage naar Dreamweaver gegaan. In Publisher kan je je bestanden uploaden via <bestand> en dan (geloof ik) <publiceer>. Maar je kan de aparte html- en plaatjesbestanden ook handmatig uploaden naar je webruimte. Dit kan door een ftp-progje als WS FTP. Effe googelen....en hupsakee. Zowel in Publisher als in een FTP-progje moet je wel de username en passowrd invoeren van je webruimte. Die moet je dus paraat hebben.

Nog een algemene tip: stop met het gebruik van Publisher. Wel erg handig om mee te beginnen, maar heeft een paar hele grote tekortkomingen, waaronder twee belangrijke: 1) als tekst en afbeelding te dicht op elkaar zitten (en dat zitten ze volgens Publisher nogal snel) dan wordt ook de tekst als een plaatje opgeslagen met alle gevolgen van dien, en 2) zoals alle Microsoftprogramma's maakt ook Publisher een ongelovelijk rommel van de HTML-codes met als gevolg dat je codes zo lang wordt dat je het gaat merken in het downloaden en dat je nooit meer een fout handmatig kan opsporen en verhelpen.

Maar illegaal downloaden is onwettig. ***lig maar waar. En wat iedereen in zijn vrije tijd doet, moet ie zelf weten, maar het mag niet. Volgens de regels van dit forum mag er geen promotie gemaakt worden of opgeroepen worden tot illegale handelingen. Dus mijn antwoord blijft: gekocht in de winkel en dat zou iedereen moeten doen.

Bijna goed Frank.
Huisregels zei:
* Onder warez valt: illegale software, crack's, serienummers, kortom dingen waar je normaal gesproken een licensie voor nodig hebt.
* Je mag dus nooit warez plaatsen op de site (dus ook geen link's of bijlage's die warez bevatten!).
* Naar warez mag je nooit vragen!
* Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan i.v.m. de copyright rechten.
* Je mag wel over warez programma's praten (als iets je niet lukt met het programma),
maar absoluut geen link(s) plaatsen naar waar je het vandaan hebt!

Je mag er dus best over praten, aanraden zou ik niet direct doen, maar is niet echt tegen de regels. Zolang je niet verteld waar je eraan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan