site maken met simpel programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAAS015

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Hallo
Ik wil graag een site maken maar heb geen kennis van html ofzo. Ik zocht eigenlijk een vb2010 dat je iets erin kan slepen en dan de bijpassende code erbij kan zetten, een soort designer dus. Alvast bedankt

Okee bedankt maar ik kan geen html, bestaat er niet iets als alleen een desginer en dan een link ofzo naar het volgende scherm

Okee bedankt maar ik kan geen html, bestaat er niet iets als alleen een desginer en dan een link ofzo naar het volgende scherm

Kompozer is zo een programma maar dan moet je het eerst downloaden vervolgens kun je gewoon aan de slag met de tekst bewerken afbeeldingen erin zetten enzovoort. Eens je bezig bent kun je als je dat wil de code bekijken onder het scherm source. anders moet je iets gebruieken als everyone daar ben ik mee begonnen maar dan zit je vast aan een bepaald theme .

Je zoekt een wysiwyg editor(what you see is what you get).
Hier is een veelgebruikt wysiwyg editor: http://www.wysiwygwebbuilder.com
Adobe dreamweaver, microsoft frontpage/expression zijn hier ook voorbeelden van.
ook zijn er veel webbased site makers.

Toch denk ik dat het wel loont html te leren, je hebt dan niet last van de beperkingen van de editors.

Okee bedankt maar weet iemand een goede site om html te leren? En is het lastig? Ik kan nu een klain beetje visual basic maar meer niet

En visual basic, dat is een programmeertaal, html is een opmaaktaal. zolang je dat door hebt is het redelijk eenvoudig, waar je ook naar moet kijken is CSS.

@ Thomasvanaquino,
Mmm, de handleidinghtml.nl begint de laatste jaren wel heel erg verouderd te worden en daardoor wijzen ook de aanbevelingen regelmatig de verkeerde kant op. :rolleyes:

Neem bv. de pagina DOCTYPE-declaratie:
  • "HTML 4.01, de laatste vastgestelde HTML-aanbeveling" - XHTML wordt niet genoemd, en HTML5 al helemaal niet.
  • "De meeste oudere browsers maken geen gebruik van de DOCTYPE-declaratie." - Dat is tegenwoordig niet meer zo.
  • "Nieuwere browsers als Microsoft Internet Explorer 6.0 voor Windows ..." - IE6 is geen "nieuwere browser", maar is intussen compleet afgedankt (net als IE7).
  • "Gebruik je constructies waardoor de documenten er verschillend uitzien in de standards en de quirks modus en wil je dat de weergave in oudere en nieuwere browsers hetzelfde is, dan kun je het beste kiezen voor de quirks modus." - Niet doen, want dan geeft IE de rammelende opmaak van IE5, waardoor alles fout komt te staan.
Ik zou de link van C0mpN3rd maar aanhouden, en je kunt ook eens kijken in "Het Groene Boek".

Met vriendelijke groet,
CSShunter

zou kunnen maar uit ondercvinding weet ik dat de nieuwe html nog niet volledig optimaal is en ondersteund wordt door alle browsers. maak zelf mijn websites in html 5 maar dan kom ik soms in conflict met intenrnet explorer. Had wel veel aan de handling die ik door heb gestuurd

@ Thomasvanaquino:
Inderdaad worden nog niet alle html5-vernieuwingen door alle browsers ondersteund (met name niet door IE8, waar alle XP-ers op zijn aangewezen), maar als je een xhtml1.0-Strict doctype gebruikt en dat later omzet in een html5 doctype (met wat kleine aanpassingen) zit je meestal goed.
Voor "echte" html5-kunstjes kan je er vaak ook modernizer o.i.d. op los laten om Internet Explorer in het gareel te krijgen.
- Vroeger heb ik erg veel geleerd van de handleidinghtml, niets dan lof (ook goede voorbeelden enz.). Maar zoals gezegd is die nu voor een aantal dingen behoorlijk uit de tijd (waar dat zit, kan je als beginner niet zien!) en kan je op het verkeerde been zetten.

@ wesley5479:
Dreamweaver is zeker "ff uitvogelen", want zit vol met toeters en bellen, en heeft een erg ingewikkelde gebruiksaanwijzing. Daar ben je wel even zoet mee om dat uit te vogelen.
En ... Dreamweaver is pittig prijzig in de aanschaf! (ca. € 500,- incl. btw voor de volledige versie *) :confused:

Neem je de gratis KompoZer, dan is de bediening een stuk eenvoudiger en kan je ook in een WYSIWYG-weergave werken (+ ook in de html-code kijken), en om te beginnen om het vak onder de knie te krijgen is dat niet slecht.
Een duur programma kopen kan altijd nog! :) (als het dan nog nodig is)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan