site maken veel hulp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo ik wil een html site maken maar ik ken alleen de zwakke basis van html.

zouden er een paar mensen mij willen helpen met het maken van deze site (ik heb ook nog niet alle ideën) zodat ik veel kan bijleren?

av thx

Laatst bewerkt:
maar is er niemand waar ik dingen aan kan vragen die ik niet weet?

Je post hier op een forum met mensen die niet anders doen dan problemen van anderen oplossen.
Probeer gewoon te beginnen met wat je kan, post dan hier wat niet lukt. In de meeste gevallen krijg je dan een link naar een tutorial/script/code waarin staat wat je wil bereiken of is er hier iemand die voor jou een voorbeeld maakt.

Gewoon proberen en problemen hier proberen uitleggen :thumb:

dan post ik nu 2 dingen :
1= een forum maken (moet klein zijn) maar ik wil niet zoo 1 die je gratis kan maken op het internet.

2= alles online zetten maar dat kan nog even wacheten :D

1= dit zal niet makkelijk zijn als je enkel de basis van html kent :) Ik denk dat je toch beter kiest voor een forum van phpbb of proboards of vbulletin of iets dergelijks...

2= het online zetten kan je doen met een ftp programma zoals FileZilla bv

is het online zetten dan gratis?
en ik weet dat het niet makkelijk zal zijn maar moeilijk gaat ook :D en als iemand weet waar ik het kan leren (of een complete code kan kopieren) dan zal het wel lukken :D

het valt te zien waar je het online zet... je kan een gratis host zoeken zoals bv gigacities, byethost of noem maar op, maar je kan uiteraard ook een betalende host kiezen zoals one.com etc
maar je bestanden op zich online zetten is gratis ja

moeilijk gaat inderdaad ook maar het zal zeker niet makkelijk zijn om een eigen forum te maken ;) daar komt veel bij kijken, en enkel in html werken zal het zeker niet makkelijker maken

alvast succes

dank je maar kan ik niet van een klein bestaand forum de code nemen en die dan gebruiken?

maar dit is zeker niet gratis

http://www.denaamvandesite.be

Laatst bewerkt door een moderator:
Tientje per jaar, heb jij een eigen domeinnaam met alles erop en eraan... Dat moet toch wel lukken?

Ja, met beperkte mogelijkheden en vaak reclame of andere rotzooi. Ik bedoel alleen dat je voor 10 euro per jaar een domein, PHP-ondersteuning, mailadressen, etc. hebt.

op die manier

ik heb al wat online gekregen en ik weet nu hoe de gratis tk werkt.

ik ga nu even wat aan klooien maar jullie horen nog van mij :D

oh en dit blijft de site en hier kunnen jullie dan ook de vorderigen zien (nu is het maar een kleine test of ik iets on zou kunnen krijgen)

en al heel erg bedankt voor alle hulp :thumb:

ik heb een code van youtube gepickt :D maar ik snap niet hoe ik nu bij elke balk een deel van mijn site zet?
maar ik zou liever zelf balken maken in het zwart met witte text
HTML:
de code heb ik verweiderd ik wist niet dat het  niet legaal was :$

en kan iemand mij deze code uitleggen aub?

je mag helemaal niet andermans code stelen! *wijst blamend naar dejobse*

wat je wilt mischiengaan doen is wat cursusen HTML doornemen. In plaats van 'moderne' sites als youtube code pakken en vragen wat het doet gaat niet veel zin hebben. Cursusen html zijn gratis online te vinden en met wat avondjes lees- en doewerk ben je er zo. Dan snap je ook zelf de code.

Zoals Johantrax al zei:
Gewoon proberen en problemen hier proberen uitleggen :thumb:

:thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb al heel wat html cursussen gedaan maar dat is alleen maar basis dat is dus een achtergrond plaatsen wat linkjes maken verschillende kleuren lettertypes en grootte typen, ... maar je leert niet hoe je van die balken zou moeten maken ( ik had mn vraag al aangepast in dat ik hem liever zelf zou maken)

goh kan ik niet gewoon afbeeldingen als links nemen en die dan on top centreren(hoe centreer je trouwens kan het nergens terugvinden)

daar heb je css voor nodig!

Doe wat CSS tutorials. Met css kan je namelijk html-objecten stylen en positioneren. (Ofwel, "van die balken" dus)

:thumb:

in html kan je ook afbeeldingen anl link gebruiken (staat uitgelegd in een cursus van me) of bedoel je het centreren?

ok ik vind ook dat je zelf wat meer moet zoeken. Je kunt moeilijk een antwoord verwachten als je vraagstelling niet duidelijk is.
Maar toch hieronder een kleine uitleg hoe je moet beginnen.
Het technische gedeelte regel je in de HTML.
De opmaak (lees mooi maken) doe je in CSS.
Maak een HTML bestand aan.
Je geeft aan dat je al HTML tutorials gevolgd hebt dus ik hoef je niets meer te leren over waar je iets moet plaatsen in je html.
HTML:
<body>
<div class="container">
<div class="header"></div>
<div class="menu"></div>
<div class="content"></div>
<div class="footer"></div>
</div>
</body>
Nou wat staat hier nu:
maak 5 div's aan. In de div container komt alles. In de div header komt de banner. In de div menu komt het menu. In de div content komt je inhoud en in de div footer komt de footer.

Je ziet hier echter niets van omdat er geen tekst in staat. Als je in de div content tekst wilt zetten gaat dat als volgt :

<div class="content">Welkom op mijn website bla bla bla</div>

Ok we gaan nu de zaak mooi maken :
Maak een css document aan.
en kijk naar onderstaande code :

Code:
div.header{
background-image:url(image/Banner_Boven.jpg);
background-repeat:no-repeat;
}

div.menu{
float: left;
height:150px;
border: 1px solid #aaa;
}

div.content {
width: 600px;
height: 400px;
float: right;
border: 1px solid #aaa;
overflow:auto;
}

div.footer{ 
height: 20px;
background-image:url(image/Footer.jpg);
width: 800px;
}

Nou nu heb je ervoor gezorgd dat je menu aan de linekrkant staat.
Je inhoud staat rechts. In je header zit een achtergrond (op de plaats acht url( zet je het pad naar je plaatje).
Je footer staat onderaan je pagina.
Om 2 divjes staat nu een border, dit is makkelijk voor jezelf zodat je kunt zien waar iets moet staan. Het menu maken enz. ff googlen.
Anders ben ik hier een totale cursus aan het geven en dat is niet de bedoeling.
Begin met bovenstaande en ga voor de rest veel tutorials volgens.
We hebben het zo allemaal moeten leren....
als je directe vragen hebt (met een voorbeeld code) kunnen we je verder helpen.

pffffff:confused:

ik ga nu dus eens wat tutorials van een iets verdere html volgen want ik snap er nog niet zo veel van denk ik:o

ik ken allen de te standaard dingen...

ik weet bv nog niet wat die div is

ik zal mijn vragen even op een rij zetten,

je zegt maak een css bestand aan maar moet dat dan niet in je html bestand?

HTML:
<div class="container">
<div class="header"></div>
<div class="content"></div>
<div class="footer"></div>
waar staat dit allemaal voor?

en de rest is even oefenen ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan