site maken voor alle resoluties

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik ben bezig met een kameraad voor een site....maar nu wil ik graag een website maken, die voor alle resoluties goed zichtbaar is, en ook voor meerdere browsers.....

en ik werk met frames....hoe kan ik er dan voor zorgen dat mijn site voor alle resoluties zichtbaar is...want heb eens 1 gehad en daar was die op 1024x768 wel goed zichtbaar maar groter of kleinere resolutie niet....

hoe kan ik dat doen met dreamweaver....of hebben jullie ander advies?

alvast bedankt

hey

Je moet eens proberen onder aan proporties je afstand in procent in te geven in plaats van ik pixels dan zou het normaal opgelost zijn. Veel plezier.

je bedoeld die frames in procenten geven? of die tabellen?

Aangezien de laagstgebruikte resolutie (mag ik aannnemen...) 800 x 600 is zou ik met tabellen gaan werken en dan de breedte totaal op iets minder dan 800 houden. Met HomeSite kun je tijdens het maken van je website al kijken hoe je site er bij verschillende resoluties uitziet.

daar hoor ik meer mensen over, maar waarom tabellen en geen frames?

In tabellen kun je aangeven dat je site bijv max 800 pixels breed moet zijn. Zet je nu 2 afbeeldingen van 425 pix breed in een tabel, dan zullen die ongeacht op welke resolutie een site bekeken wordt, altijd ONDER elkaar staan; 2 x 425 past niet naast elkaar in een tabel van 800 breed. Zie een tabel als Excel. In een cel zet je je info, maar nooit kun je in een tabel een andere site laten weergeven.

In frames deel je je venster als het ware op in subvensters. Bij 2 subvensters kun je je bezoeker eigenlijk 2 sites tegelijk laten zien, bijv nu.nl in frame 1 en marktplaats in frame 2.

Het is dus afhankelijk van wat je doel is of je frames of tabellen gaat gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan