Site maken voor iemand anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamilla89

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo iedereen,

Iik ben bezig om een website voor iemand anders te maken. Dit gaat allemaal goed.

Nu is mijn vraag, hoe draag ik de site over naar iemand anders? Zodat hij alle bestanden krijgt, en ook zo aan de website kan werken?

kan iemand mij hier misschien een antwoord op geven?

Alvast bedankt!

alle bestanden op een opslagmedia (usb/cd/mail) zetten, wat inhoud: voorbeeld.html, voorbeeld_bestanden(map), en dan gewoon geven of opsturen.

en als ik de site nou al helemaal online zet?

Ik werk met wysiwyg webbuilder, is dit een nadeel?

Hi,
heb je een FTP-server waar je alle gezamenlijke bestanden kunt parkeren? Misschien kan je eigen PC zelfs als servertje draaien.

Het houden van meer dan 1 werkkopie van de site lijkt me niet verstandig (weet ik uit ervaring) omdat je elkaar dan meestal niet goed bijhoudt

city guy;3380437 Het houden van meer dan 1 werkkopie van de site lijkt me niet verstandig (weet ik uit ervaring) omdat je elkaar dan meestal niet goed bijhoudt[/QUOTE zei:
Hoe bedoel je dit laatste?

Hoe zet je de bestanden op de server? Normaal met een FTP-programma. En daarmee kan die andere persoon ze ook weer down/uploaden voor onderhoud.

Eigenlijk als volgt: je zou ongemerkt een wijziging op hetzelfde bestand kunnen doen. Als nr 1 een update doet en nr 2 update een andere kopie en de zaak gaat online is 1 van de updates verdwenen. Daarom 1 opslag voor de te ontwikkeln site

Kan het ook zo zijn, dat ik alleen de website verander als hij daarom vraagt? ....

Hmm dit is nieuw voor me. Ik maak wel websites voor mijzelf, maar heb nog nooit voor iemand anders gemaakt. (tegen een kleine vergoeding).

Hoe doen echte bedrijven dit dan? Zoals proffesionele webdesigners?

bedrijven met ontwerpteams gebruiken wat duurdere software. Die software regelt dan het blokkeren en vrijgeven van de bestanden in een site. Ook de registratie wie met de bestanden bezig is wordt door die software gedaan. Dreamweaver doet dat bijv. ook.

Met z'n tweeën zou je gewoon kunnen afspreken wie wat doet.

Het zit zo, dat ik de site maak, voor iemand die ik via via ken.
Het is niet de bedoeling dat wij beide daaraan werken nog nadat de site klaar. het is dus of hij of ik.. Snap je?

Oh, maar dat maakt het eenvoudig. Zet de site online: dat is stap 1 en test even of het goed werkt.

Maak zonodig correcties en test opnieuw. Als dan alles klaar is dan is het wel zo netjes om alle bestanden met de site-indeling op een cd of dvd te zetten en die ook even af te leveren.

En daarmee is het voor jou afgerond

Oke dankje,

Dan heb ik dus de hosting geregeld voor hem ? Want er is afgesproken dat ik de websit online zou zetten. Dat kan ik natuurlijk in de prijs mee rekenen?

Als ik daarna alle bestanden op de cd/dvd zet, en aan hem geef, kan hij niks er aan veranderen neem ik aan? Want de hosting en alles wat daarbij komt kijken ligt bij mij ?

Begrijp ik je zo goed?

.. als hij z'n eigen hosting heeft dan zal het daar online komen .. Hij moet je in de gelegenheid stellen om even op zijn host de zaak online te zetten. Als de klant nog geenn host heeft dan is dat zijn probleem.

Als er geen afspraken zijn gemaakt over het regelen van de hosting dan hoef jij dat niet te doen. Als de klant dat wil moet je een prijsafspraak maken daarvoor.

De CD is meer een backup voor het geval de klant zijn site om zeep helpt en opnieuw online moet zetten.

=====================
Out of office voor een paar uur ....

FIjn dat je even de tijd neemt om mij te helpnen.

Ik zet mijn sites altijd online met filizilla client. Dat kan hij dus ook doen? ( ook als hij wel de cd heeft met bestanden, maar niet het juiste webbuilder programma?)

Dankje wel!

FIjn dat je even de tijd neemt om mij te helpnen.

Ik zet mijn sites altijd online met filizilla client. Dat kan hij dus ook doen? ( ook als hij wel de cd heeft met bestanden, maar niet het juiste webbuilder programma?)

Dankje wel!

.. in ieder geval als er niets gewijzigd hoeft te worden kan het met Filezilla overgezet worden. Als de klant zelf geen aanpassing kan doen dan heb jij vast wel een aardig uurtarief voor hem? ;)

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan