site met flash effecten in een ander formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Wij hebben momenteel een site in flash en zijn hier erg tevreden mee.
Alleen moeten wij steeds iemand extern contacteren om iets aan te passen, wegens de moeilijkheid van flash.
Is het mogelijk om met een ander systeem, niet flash en zelf aan te passen, hetzelfde effect te krijgen?

Het is natuurlijk mooi dat je tevreden bent met je flash-site maar wat vinden je gebruikers/klanten er van?

Een website kun je ook maken met een beetje HTML, CSS en Javascript.

Is het mogelijk om met een ander systeem, niet flash en zelf aan te passen, hetzelfde effect te krijgen?
Hoe kunnen we die vraag nou beantwoorden zonder je site te zien?

Flash is overigens over het algemeen een slechte keuze voor het maken van een site. Steeds meer mensen surfen via mobiel of tablet, en daar is de ondersteuning voor Flash magertjes en minderend. Niet de enige reden om Flash uit het raam te gooien, maar wel één die steeds belangrijker wordt.

Momenteel is de site off line omdat iemand aan het proberen is een nieuwe te maken en die staat daar nu.
Wij zijn echter niet tevreden met het resultaat, daarom de vraag.
Ik heb nu gevraagd om de oude terug te zetten.
Eigenlijk is er op zwarte achtergrond altijd iets in beweging, maar op een manier die niet stoort, en dit wekt nieuwsgierigheid en verwondering op.
Die achtergrond blijft altijd staan terwijl de inhoud veranderd.
Is id moeilijk uit te leggen als je het niet ziet, maar als ik hier al direct een antwoord krijg dat zoiets niet kan moeten wij een andere oplossing zoeken.
Wij willen uiteraard hiervoor betalen, maar ik heb enkele bedrijven gecontacteerd en die waren niet geinteresseerd.
De meeste hebben enkele (vele) voorbeelden en daar kan je dan uit kiezen, maar daarin is het artistieke ver te zoeken.

Laatst bewerkt:
Belangrijke vragen zijn:
Wat is het voor site: informatie, verkoop, spel?
Wat is de doelgroep: oud, jong, gebruikers van een product, WOW-gamers, sporters?

Als het vooral gaat om aanbieden van informatie aan consumenten of een oudere doelgroep of een specifiek product,
dan zou je het naar mijn mening niet moeten hebben van een bewegende publiekstrekker maar van kwaliteitsinhoud.

Als de site te maken heeft met het aanbieden van grafisch ontwerp, of gericht op creatieve beroepen, dan zou zo'n flash-ding misschien wel toegevoegde waarde hebben

Eigenlijk is er op zwarte achtergrond altijd iets in beweging, maar op een manier die niet stoort, en dit wekt nieuwsgierigheid en verwondering op.
Die achtergrond blijft altijd staan terwijl de inhoud veranderd.
Als het alleen om de achtergrond gaat en er inderdaad geen manier is om dat zonder Flash te doen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de achtergrond als Flash te houden, en de rest van de site met HTML/CSS/Javascript op te bouwen. Dan hebben mensen die geen flash kunnen of willen gebruiken ook nog iets aan je site. Of wat je wil geheel zonder flash kan is zonder de site te zien simpelweg niet te zeggen.

Dat gezegd hebbend, geanimeerde achtergronden voegen, naar mijn mening, zelden iets toe aan een site en kunnen enorm irritant zijn. Als de nieuwschierigheid en verwondering moet worden ogewekt door de achtergrond moet je misschien iets aan de inhoud van je site gaan doen :)

Het is een artistieke site ivm muziek.
"Als het alleen om de achtergrond gaat en er inderdaad geen manier is om dat zonder Flash te doen dan zou je er ook voor kunnen kiezen om de achtergrond als Flash te houden, en de rest van de site met HTML/CSS/Javascript op te bouwen. Dan hebben mensen die geen flash kunnen of willen gebruiken ook nog iets aan je site".
Dit vind ik wel interessant.
Is dat erg moeilijk en welke programma's moet je daar voor hebben?

Is dat erg moeilijk en welke programma's moet je daar voor hebben?
Voor het maken van HTML/CSS/JavaScript? In principe is notepad voldoende (nog een voordeel van geen Flash gebruiken, je bent niet afhankelijk van dure software), al is iets als Notepad++ practischer. Moeilijk? Tsja, dat hangt van je site af, maar je gaat niet even op een zondagmiddag een professionele site in elkaar draaien.

Als jullie regelmatig aanpassingen moeten doen dan kun je misschien het beste ervoor kiezen om iemand een site voor je te laten bouwen met een CMS, zodat je later bij het toevoegen van tekst, etc., zelf geen regel code hoeft te schrijven. Dat kun je natuurlijk ook zelf doen, maar de uren die je er mee kwijt bent om dat onder de knie te krijgen en een mooie professionele site op te zetten kun je ongetwijfeld beter besteden.

OK, bedankt voor die info, dat kan ik dan al voorstellen.
Als men een flash achtergrond er ook zo probeert te laten uitzien met iets anders lukt dat redelijk, of blijf je toch zitten met die flash?

Misschien je site in Wordpress maken met een html5 template.
En dan de flash achtergrond overzetten naar html5.
In browsers is je site dan goed te bekijken, in MSIE waarschijnlijk niet helemaal.

Als men een flash achtergrond er ook zo probeert te laten uitzien met iets anders lukt dat redelijk, of blijf je toch zitten met die flash?
Zoals gezegd, dat is onmogelijk te zeggen zonder de site te zien.

EDIT: Wat een mogelijke oplossing is is om van de animatie een video te maken en die in een <video> element als achtergrond te gebruiken (is HTML5 voor nodig) met Flash als reserve voor IE. Maar dan heb je wel iemand nodig die van je Flash animatie een filmpje maakt.

Laatst bewerkt:
Ik moet nog zien dat een flash achtergrond toegevoegde waarde heeft.

Maar ik kan dat niet zien (en velen met mij) want ik gebruik een iPad.......

Ik zoek iemand om een nieuwe site te bouwen die lijkt op onze huidige site, maar op een manier dat we zelf dingen kunnen wijzigen, vooral tekst.
Ik heb al enkele bedrijven gecontacteerd, maar die hebben allemaal standaard lay-outs waar ze op verder bouwen en meestal voor bedrijven.
Eigenlijk iemand die kan luisteren wat we willen zonder zijn eigen ideeen op te dringen.
Dikwijls gebeurt dit omdat men niet kan maken wat er gevraagd is denk ik.
Uiteraard willen wij daar voor betalen.
Als er mensen interesse hebben stuur ik de link naar de site door. Dit omdat ik geen zin heb hier in een discussie ivm inhoud en opbouw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan