Site/ontwerk check: Skylge Fotografie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Wat vinden jullie van het ontwerp van de volgende website: http://www.steenredeker.nl/skylgefotografie.html

Het is nog niet de definitief(qua afbeeldingen).

Als het goed is werkt hij in alle browsers qua geen verschuivingen. Alleen bij oudere browsers en IE zal de rand geen rondingen hebben ivm CSS3.

De linkjes wijzen nog naar de bestaande site.

Alle opmerkingen zijn welkom!

Het eerste wat me opvalt is dat de index links staat .. als ik op een link onder de header klik dan wordt de page wel netjes gecentreerd. De pagina's erachter zien er ook netter uit dan de startpagina.
Bij contact zie ik dat je een gmail adres hebt, terwijl je in het bezit bent van een domein (je kan dus info@jouwdomein.nl aanmaken), voor zakelijk een Gmail of Hotmail gebruiken staat nogal amateuristisch (vind ik dan).

Edit: Ik gebruik Internet Explorer 8 trouwens.

1. Je hebt je code niet laten valideren (of wel, maar er niets mee gedaan)
  2. Er staat erg veel content rechtstreeks in div's; je maakt geen gebruik van <Hx>, <p>, <ul> en andere elementen.
  3. De html-code staat vol met inline stijl-attributen.
  4. In de <head>-sectie staat weliswaar een title-element, maar in de pagina zelf (alles in body) maak je geen gebruik van een <h1>-element voor de bedrijfsnaam.

Voor een commerciele site heb je erg weinig aandacht voor SEO-aspecten.
Met name de punten 2, 3 en 4 hierboven zijn wat dat betreft erg belangrijk.

Tescman bedankt voor je feedback! Dit kan ik altijd gebruiken!

1. Ondertussen laten valideren via http://validator.w3.org/ en http://analyse.metatags.nl/metatags-analyse/meta.pl . Ik was alleen w3 vergeten te doen!

2. Daar zal ik inderdaad nog naar moeten kijken. Ik heb daar namelijk altijd ruzie mee. Als ik een <div>-tag maak en daarin een <p>-tag gaat alles gelijk weer een regel omlaag in die <p>-tag en alles gaat dan weer heerlijk verschuiven. En dat wil ik natuurlijk niet! :D

3. Dat klopt, dat heeft op dit moment te maken dat ik snel alles kan aanpassen. Dit wordt nog netjes in een css bestand gedumpt met een classes.

4. Zelfde verhaal als bij 2 eigenlijk. Ik had een <h1> en <h2>-tag er in zitten bij de titel en onderschrift, maar dat wil allemaal niet zo lekker mee werken. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Welke punten kan ik verder nog verbeteren om het SEO gedeelte goed te doen? Punt 2 en 4 zal ik moeten aanpassen zodat er niets meer verschuift. En punt 3 komt aan het einde in een apart css bestand.

Laatst bewerkt:
[....]
Als ik een <div>-tag maak en daarin een <p>-tag gaat alles gelijk weer een regel omlaag in die <p>-tag en alles gaat dan weer heerlijk verschuiven. En dat wil ik natuurlijk niet!
[...]
4. Zelfde verhaal als bij 2 eigenlijk. Ik had een <h1> en <h2>-tag er in zitten bij de titel en onderschrift, maar dat wil allemaal niet zo lekker mee werken. Kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Dat soort zaken moet je oplossen met CSS-instellingen.

Wat je zou kunnen doen, is een zgn. Reset-stylesheet gebruiken,
(Google op "reset css")
daarmee zet je allereerst alles op een nul-waarde of iets vergelijkbaars.
Bijvoorbeeld:
Code:
* { margin: 0; padding: 0; }
Je kunt dan ook je background overal wit maken en je tekst overal zwart.

Vanuit die uitgangspositie ga je met CSS-regels alle styling invullen.

Op die manier zullen je elementen elkaar niet dwars zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan