Site openen in frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

galip91

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
:rolleyes: De titel zegt het al. Hoe kan ik een site openen in een frame die in het formulier is opgenomen.

Wel, dan heb je behalve de textbox en de commandbutton een webbrowser control nodig. Indien die niet in je controls panel links zit kan je hem eenvoudig toevoegen door rechts op het controls panel te klikken en 'Components' te kiezen. In de lijst die je dan krijgt zoek je 'Microsoft Internet Controls'. Je plaatst een vinkje voor de betreffende activex control en klikt op 'OK'. Je zal nu een wereldbol in je controls panel zien. Dat is de webbrowser control. Die plaats je dus op je form.
In het click event van je commandbutton plaats je volgende code:
Code:
Webbrowser.Navigate tekstbox3.Text
Als je met IE 7 werkt kan je een foutmelding met een negatief nummer krijgen. Dit ligt aan de nieuwe beveiligingen in IE7.
Je kan dit oplossen door in IE7 op het tabblad 'Beveiliging' in de optie 'Internet' de optie 'Scripting van Internet Explorer-webbrowserbesturingselement toestaan' aan te vinken.
Een tweede kleine aanpassing is dat je in het controls panel de components weer moet oproepen en dan via de knop 'Browse' moet gaan zoeken naar het bestand shdocvw.dll in de System 32 directory onder windows en die toevoegen.

Mocht je nog steeds fouten krijgen in VB zelf, trek je dat niet te zeer aan. In de gecompileerde versie geeft hij geen fouten meer.

Laatst bewerkt:
Wel, dan heb je behalve de textbox en de commandbutton een webbrowser control nodig. Indien die niet in je controls panel links zit kan je hem eenvoudig toevoegen door rechts op het controls panel te klikken en 'Components' te kiezen. In de lijst die je dan krijgt zoek je 'Microsoft Internet Controls'. Je plaatst een vinkje voor de betreffende activex control en klikt op 'OK'. Je zal nu een wereldbol in je controls panel zien. Dat is de webbrowser control. Die plaats je dus op je form.
In het click event van je commandbutton plaats je volgende code:
Code:
Webbrowser.Navigate tekstbox3.Text
Als je met IE 7 werkt kan je een foutmelding met een negatief nummer krijgen. Dit ligt aan de nieuwe beveiligingen in IE7.
Je kan dit oplossen door in IE7 op het tabblad 'Beveiliging' in de optie 'Internet' de optie 'Scripting van Internet Explorer-webbrowserbesturingselement toestaan' aan te vinken.
Een tweede kleine aanpassing is dat je in het controls panel de components weer moet oproepen en dan via de knop 'Browse' moet gaan zoeken naar het bestand shdocvw.dll in de System 32 directory onder windows en die toevoegen.

Mocht je nog steeds fouten krijgen in VB zelf, trek je dat niet te zeer aan. In de gecompileerde versie geeft hij geen fouten meer.

Heeel erg bedankt voor je reactie :thumb:

Maar als bij components kijk zie ik geen 'Microsoft Internet Controls' staan.
Dat is waarschijnlijk omdat ik vba gebruik dus via Word.

Is er een manier om via vba een site te openen in een form. Ik hoef alleen maar die site te ZIEN ik hoef niet te browsen ofzo.

alvast bedankt,

Voor gebruik in VBA moet je zoeken naar 'Microsoft Web Browser' in de toe te voegen besturingselementen (components)

Bedankt ik heb alles gedaan wat je zei, maar nu krijg ik dit

naamloosla4.png

Als je die melding krijgt en je klikt op de knop 'Foutopsporing', kijk dan naar de commandoregel die in het geel gezet wordt. Daarin zit de fout. Vermoedelijk een control (object) die een andere naam heeft. Heet je Webbrowser object wel degelijk Webbrowser? Of heet hij misschien Webbrowser1? Je kunt gemakkelijk tikfouten in namen van controls vermijden door te beginnen tikken met Me., daarmee verwijs je naar het form. Als je het punt achter Me tikt krijg je een lijst van alle beschikbare controls en eigenschappen die op het form beschikbaar zijn. Je zoekt in de lijst de juiste control en tikt terwijl de lijst nog zichtbaar is een punt. Je krijgt dan weer de mogelijke eigenschappen en opdrachten voor de gekozen control.
Normaal is de verwijzing Me. niet nodig, maar het vermijdt tikfouten en dat weegt niet op tegen het tikken van telkens 3 tekens. Je mag uiteraard kleine letters gebruiken voor me. Dat geeft hetzelfde resultaat en het wordt automatisch omgezet naar Me. als je een nieuwe opdrachtregel begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan