site resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

treinengek

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
82
hallo
ik ben een site aan het maken. Ik doe dat met microsoft web expresion. Ik gebruik een breedbeeld. Maar als ik mijn site op een kleiner beeld test. Dan is mijn site veel te groot. Is het mogelijk dat je een site automatisch kan laten aanpassen zodat hij in het scherm past?
mvg corné methorst
 
werken met percentages
 
hoe kan ik dat instellen? ik zit nu nie achter de computer waarop ik de site maak. ik heb ook al een aantal pagina's gemaakt. want ik kwam er wat later achter dat die grote niet klopte. ik hoop dat dat geen probleem is...
 
Geen idee hoe je dat in MS Web Expression doet, ben meer van de code typen :)

Werk je met een tabel of met een CSS-layout?
 
ik geloof met tabel ik kon ook css maar tabel vond ik makkelijker. ik kan wel html codes invoeren.
 
Bij een tabel kun je de width en height specificeren.

Daar zou je percentages in kunnen vullen.
 
okee... en welke persentage's moet ik dan presies hebben? welke cijfers? want het gaat me eigenlijk erom dat de site gewoon op deselfde indeling blijft staan op alle schermen.
 
Het getal is afhankelijk van je site. Probeer verschillende waardes en kijk wat het beste past.
 
okee bedankt voor de hulp. (ik heb al een aantal pagina's gemaakt. moet ik deze allemaal opnieuw gaan wijziggen of kan dat simpel in de html code verwerkt worden?
 
Je kunt ook 1 pagina aanpassen naar je smaak en die kopieren en de content steeds aanpassen.

Ik neem tenminste aan dat je layout steeds hetzelfde is op die pagina's en je alleen de content aanpast.
 
ja klopt lay out is steeds hetzelfde. dan ga ik het daar is mee proberen. bedankt voor de hulp ;)
 
ik heb de pagina opties gevonden. ik heb expression web helaas in het engels. maar hier staat het tablad Advanced daar staat top margin richt margin botton margin en left margin. moet ik hier wezen?

-edit-
ik heb het geprobeert. maar het is niet de goede. dan zet hij het ergens anders in beeld...
 
Laatst bewerkt:
Je moet bij de eigenschappen van de tabel zijn.
 
okee ik heb de tabel eigenschappen gevonden. daarstaat alles in pixels... maar als ik dat verander verplaatst de tabel gewoon over de pagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan