Site ververst niet automatisch in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

renwel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Als ik sommige sites die ik regelmatig bekijk open (via Favorieten of via gewoon de url intypen) blijft de gehele inhoud hetzelfde. Voorbeelden: ik kijk vandaag op de site van een krant, en morgen weer, dan krijg ik morgen exact dezelfde pagina terug. Ik open Teletekst op internet, dan blijft de hele week het zelfde overzicht staan.
Dat gebeurde voorheen nooit, toen waren de nieuwsberichten gewoon ververst.
Ik heb CCleaner gebruikt, Tijdelijke Internetbestanden geleegd enz. enz. Dan gaat het daarna 1x goed, maar daarna niet meer: de tekst blijft dan weer staan. Voorheen was dit nooit het geval, maar bij mijn weten is er verder niets veranderd op mijn pc. Het is wel opvallend dat het niet bij elke site gebeurt, maar alleen bij sommige.
Wat kan dit zijn?

Wat gebeurd er als je de sites opnieuw bij je favorieten zet?

Als ik hem uit Favorieten haal en opnieuw toevoeg, krijg ik nog steeds hetzelfde. Als ik de url gewoon typ en de website zo open, komt ook de oude inhoud weer naar voren.

Ik heb nu CCleaner weer gebruikt, de site geopend en toen..... was het wel up-to-date! Echter toen ik net ( 2 uur later) weer keek om het te testen, bleek het weer fout.... Op de pc van de buren is de site wel al geactualiseerd, bij mij staat de info van vanmiddag er nog steeds op. Het lijkt steeds een momentopname te zijn die dan steeds terugkeert en niet automatisch aanpast.
Het lijkt simpel te verhelpen, maar nog niks is gelukt.

Probeer eens te "spelen" met de instellingen wanneer IE moet controleren op nieuwe tijdelijke internet bestanden. Grote kans dat hij nu op automatisch staat, verandert dat eens in bijv. "elke keer dat ik IE opstart"? (ga naar "extra -> internetopties ->algemeen ->browsegeschiedenisinstellingen", zie ook de bijlage)

Als dit niet helpt kan je nog proberen IE te "resetten". Dit doe je als volgt:
Extra -> internetopties -> geavanceerd -> opnieuw instellen (zie andere bijlage).
Ik weet niet precies wat de gevolgen hiervan zijn, hij reset hem als het goed is naar de originele instellingen dan, maar zou o.a. favorieten bewaren (wachtwoorden niet!!!). Ik heb dit echter nog nooit gedaan, en weet dus niet wat er nog meer verwijderd woord, op eigen verantwoordelijkheid dus! ;).

Als dit niet helpt heb ik ook geen ideeën meer, en zul je op andere hulp moeten wachten ;)

Edit: 2e bijlage vergeten :o

Bijlagen

• tijdelijkeinternetbestanden.jpg
    tijdelijkeinternetbestanden.jpg
    97,4 KB · Weergaven: 106
  • opnieuwinstellen.jpg
    opnieuwinstellen.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 89
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan