Site via andere Site

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ja de titel is niet alles, en sorry als de vraag niet goed staat en ook nog excuus als ik hem mischien niet mag stellen.

Op het werk mogen we niet naar www.marktplaats.nl op zich niet erg maar vanmiddag zat ik er toch op door http://marktplaats.tiscali.nl/ in te typen.
Ik denk dat het foefje is, het ip adres waar ik heen ga is van tiscali en daar mogen we wel komen, die sluist mij via hun server door naar marktplaats.
Nou wil ik graag weten hoe ze dat doen, via een server, via een gewoone router, port forwarding of ip forwarding.
Iemand enig idee.

Op je werk zullen ze het domein www.marktplaats.nl hebben afgesloten, daardoor werkt die omweg wel.
Sommige beheerders vergeten daarnaast ip-adressen ook te sluiten, dus het zou best kunnen dat je via het IP-adres van marktplaats.nl er toch op kunt.

Ja dan zit ik met ht volgende probleem, ik zoek al heel lang naar een goed werkend WHO IS of ping and trace programmatje, enig idee.

Ik kom daar natuurlijk alleen maar achter als ik dan het ip adres in type en die weet ik dus niet.

grtjs jjw

ja dankjewel, maar gaat dat dan wel achter een gesloten domein?
Ja ik weet probeer en we vinden uit.
Die opdracht wist ik al maar we zullen het maandag pas weten want ik heb lekker weekend.

Tiborv bedankt ik kom er op terug.

Mag ik wel vragen, kun je thuis ook domeinen sluiten, ik kan wel in de router ip adressen blokeren en onder XP zal er ook wel een mogelijkheid zijn maar waar?
Weet je dat toevallig.

Xp heeft die optie niet. Je kunt hiervoor aparte programma's gebruiken. Veel routers hebben inderdaad deze optie, je zult de handleiding moeten raadplegen om te kijken hoe dat dan moet.

Zoals ik al dacht Tiborv, wij mogen dus ook niet pingen naar een domein naam.
Via een ip adres naar een site mag dus wel dus dat werkt inderdaad.
Ik zal voortaan alle ip adressen thuis wel opschrijven en dan op de zaak gebruiken.

Dankjewel vor de uitleg Tiborv.

Helaas. het via een ip naar deze site is geen probleem maar....nu komt het, bij een reactie of topic aanmaken wordt waarschijnlijk het cookie gechecked op inlog gegevens denk ik, hierin staat uiteraard het ip adres niet vermeld maar de www naam, nu kan ik alsnog niet reageren of topics aanmaken.
Jammer hoor, weet iemand hier een oplossing voor of gaan we dan in de richting van niet helemaal legaal aan het werk, dan het gewoon op namelijk.

Ik heb HIER de vraag gesteld over het cookie van helpmij.nl
Ook hier geld als dit onder crosposting valt mijn escuus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan