Site weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanieboy

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Ik heb een site in javascript, ik zoek een scriptje, waarmee me site zegt "Je heb Javascript uit staan" bestaat dit script? Graag a.u.b hier posten.

En vertel mij eens, als scripts uitstaan, hoe kan er dan een script zijn dat je vertelt dat het uit staat?

(Er is wel een html element, noscript, though. Dit is wat je zoekt.)

hihi door middel van het NON-javascript script------> De luchtanker van scripting!

je zou een index pagina kunnen maken en een redirect naar je dadtwerkelijke pagina. De redirect laat je uitvoeren met een stukje javascript.
Als Javascript uit staat zal de eerste index pagina gewoon openen en daar kun je melden dat de pagina alleen met javascript 'aan' kan worden bekeken
Als javascript aan staat, dan zal de gebruiker ook verwezen worden naar je eigenlijke webpagina

Eh, okay... hier is het idee:

In plaats van alles 2x te maken - een site voor Javascript-aan mensen en een voor Javascript-uit mensen, maak je maar 1 website. Deze ga je dan enhancen (verbeteren, mooier maken, etc) door middel van Javascript. Dit heet progressive enhancement. Zie wikipedia.

Dit heeft ongelooflijk veel voordelen. Zo heb je maar 1 site, wat ruimte en bandwidth scheelt, je hoeft alles maar 1x aan te passen, en over het algemeen krijg je betere kwaliteit Javascript, omdat je moet nadenken over wat je nou precies wilt bereiken, en hoe dit kan zonder de pagina door midden te breken voor non-js.

Uitzondering is uiteraard een webapplicatie welke, zeker weten, op Javascript gebouwd is (zie mn signature, dat bedoel ik: een spelletje dat Javascript zeker nodig heeft... dit is onmogelijk om te bouwen met PE. Nog beter, het is juist helemaal niet de bedoeling van het spel om toegankelijk te zijn voor no-JS).

Ja, ik zoek zoon "noscript".
[...] index pagina kunnen maken en een redirect naar je dadtwerkelijke pagina. [...]
Alle echt goede (web)developers kunnen met PE omgaan. Een noscript tag en redirect is echt een slecht idee. Besides, het staat echt ongelooflijk onprofessioneel.

Laatst bewerkt:
haha is maar goed dat niet iedereen een professionel is hier.

Ik ben zelfs een noob in javascript, maar is altijd leerzaam om goeie technieken te leren!

That Guy heeft natuurlijk gewoon gelijk maar ik wil dit toch even verduidelijken.
Ja, ik zoek zoon "noscript".
Noscript is geen script, het is een HTML tag. Het werkt als volgt.
Stel, je hebt op je pagina ergens een stuk javascript staan dat, bijvoorbeeld, een berekening uitvoert. Daaronder zou je in de HTML dan het volgende kunnen zetten.
HTML:
<noscript>Deze berekening kan alleen worden uitgevoerd als Javascript aan staat</noscript>
De boodschap tussen de <noscript> tags is dus alleen te zien als javascript uit staat. Maar, zoals That Guy al zei, het is een situatie die je zoveel mogelijk moet vermijden, het is niet goed als een site afhankelijk is van javascript, al is het in sommige gevallen, zoals dat spelletje, niet te vermijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan