Site werkt niet van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleeborstel

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hallo,

Ik heb een webserver geïnstalleerd op een oude pentium 4 pc.
De site werkt op alle 3 de pc's die aangesloten zijn op de router, maar wanneer ik iemand vraag of de site bij hem ook werkt krijgt diegene de foutmelding:

irefox kan geen verbinding maken met de server op **********

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

Ik weet echt niet wat ik hiertegen kan doen, ik heb poort 80 openstaan, in de firewall en router, daar ligt het ook niet aan.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Als je inderdaad poort 80 TCP hebt geportforward naar je webserver, dan moeten 'externen' natuurlijk niet het interne ip-adres (192.168.x.x.) gebruiken maar het ip-adres van je router, want dat is het enige dat van buitenaf bereikbaar is.
Dit externe ip-adres kun je achterhalen d.m.v. WatIsMijnIP.nl

Dus stel dat watismijnip.nl me terugmeldt dat ik ip-adres 82.170.115.80 heb, dan zullen mensen van buiten mijn thuisnetwerk http://82.170.115.80 moeten gebruiken om toegang te krijgen tot mijn webserver.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op het ipadres wat ik van die site terug krijg werkt mijn site niet, hoe krijg ik dat anders?
(ik heb een speedtouch 780 router btw)

Laatst bewerkt:
Wel aan gedacht dat dit extern getest moet worden? Bel dus een vriend of kennis of die het wil testen. Jij kunt niet vanaf je interne netwerk gaan testen of je webserver vanaf het externe adres werkt. Jij kunt vanaf het thuisnetwerk alleen het interne ip-adres gebruiken (192.168.x.x).

Tijs.

Ik heb het net even op mijn mobiel (die internet via de zendmast ontvangt) geprobeerd, maar dan staat er: verzoek verlopen tijdens laden van "86.92.x.x"

Dan zijn er een paar mogelijkheden:
1. Je portforwarding staat niet goed. Kijk nog eens a.h.v. deze instructie na of portforwarding wel in orde is.
2. Je webserver staat niet aan óf web-toegang wordt geblokkeerd door een firewall op de webserver.
3. Je webserver verwacht een zgn. host header, maar als de webserver nu intern gewoon bereikbaar is en je daarbij http://192.168.x.x gebruikt, dan worden host headers niet gebruikt op je webserver, en is dit dus niet het probleem. Voor info over host headers kun je (o.a.) hier kijken.

Mijn inschatting is dat optie 1 van toepassing is en misschien ook optie 2. Kijk het eens na allemaal.

Tijs.

Ik heb alles even nagekeken, en vervolgens de portchecker gedownload. Maar dat programma zegt dat poort 80 niet open is, terwijl ik met de andere pc's gewoon naar de site kan komen. Nadat ik de windows firewall heb uitgeschakeld is de poort nog steeds niet toegankelijk.

Als ik de poort dan (op de 1 of andere manier) niet goed heb opengezet in de router, weet ik echt niet meer wat ik moet doen, ik heb alles al geprobeerd. De speedtouch is ook niet bepaald gebruikersvriendelijk, dus heb ik hier graag hulp bij.

De ip adressen zijn trouwens vast, altijd hetzelfde dus.

Laatst bewerkt:
1. Is de Speedtouch het enige apparaat dat je gebruikt als het gaat om Internet toegang? Dus niet een extra (bedrade of draadloze) router die je zelf hebt aangeschaft?
2. Geef eens een schermafdruk van hoe je de portforwarding nu in de Speedtouch ingesteld hebt staan. Log dus in op de Speedtouch, en geef ons een heldere schermafdruk.
3. De Speedtouch heeft ook een Firewall. Standaard staat die zo ingesteld dat geportforwarde poorten door mogen, maar als de BlockAll instelling is ingesteld, dan worden geportforwarde poorten niet doorgelaten. hier, op pagina 89, 90 en 91 staat waar je dat allemaal kunt nakijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hier 2 printscreentjes.
Ik heb 2 spellen en toepassingen ingesteld, omdat het de ene keer niet werkte probeerde ik het nog een keer :D

Ik ga nu even nalezen hoe het zit met de firewall van de router.

Laatst bewerkt:
En het ip-adres van wasmas-6c6bb745 in je plaatje is het ip-adres van je webserver? Check dat ook even na, zéker omdat je praat over vaste ip-adressen waar de router wellicht niets van weet...

Tijs.

Overigens wil ik er nog wel even buiten het forum naar kijken, maar dat moet dan wel vóór 18:00 uur klaar zijn (ik heb plannen voor vanavond). Snel reageren is dan dus vereist.
Indien je er prijs op stelt: Installeer Crossloop op een van je pc's (klik op Gratis download, een gebruikersaccount aanmaken bij Crossloop hoeft niet).
Klik daarna op mijn schuilnaam links van dit bericht, en kies voor Stuur e-mail naar dnties.
Zet daarin telefoonnummer, MSN-naam (als je ook MSN hebt) en je e-mail adres.

Tijs.

Dat klopt, op die computer staat de webserver geïnstalleerd.

Maar ik zie nu op de router dat volgens de router een andere pc actief is dan degene waar ik nu op zit en waar de webserver op is geïnstalleerd.
Ik probeer de toepassing dan even naar de pc toe te wijzen die volgens de router op dit moment actief is (de enige pc die nu actief is is degene waar de webserver op staat).

Gelukt

Ik heb de server naar een andere pc toegewezen, en nu werkt het op de pc waar de server op staat, ik heb het op mijn mobiel getest en het werkt!

Bedankt voor je goede hulp!

Fijn dat je er mee uitgekomen bent! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan