site zoals imdb

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchbrown9

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
hoii ik wil een een website maken net zoals imdb alleen dan met wat anders niet met films alleen ik weet het nog niet
Alleen ik heb geen flauw benul met wat en hoe.
weten jullie misschien met wat en precies hoe.
dank jullie wel:d

Je weet niet welk onderwerp
Je weet niet hoe
En waarschijnlijk heb je geen flauw idee hoe zo'n site als die van IMDB in elkaar zit.

Om daar eens mee te beginnen:
Je wilt iets " zoals imdb"; wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Dezelfde kleuren? Dezelfde taal?

Of bedoel je
  • Dat er verschrikkelijk veel informatie op moet staan over heel erg veel verschillende dingen van dezelfde soort
  • Dat er een forum bij moet komen met deelnemers uit de hele wereld
  • Dat bezoekers moeten kunnen registreren en aanmelden en dat ze dan persoonlijk begroet worden

Heb je verstand van databases?
Welke programmeertaal beheers je?

Laatst bewerkt:
Ik dacht zo iets als bijvoorbeeld een game database, een electronica database
een etens database of een voetbal database enz... Ik heb ja geen flauw idee hoe zo"n site als imdb in elkaar zit
maar ik wou het proberen en het lijkt me cool om er ook nog geld mee te verdienen als ik groot ben (ik ben 12 jaar dat je het weet).

Trouwens deze zin:
Dat er verschrikkelijk veel informatie op moet staan over heel erg veel verschillende dingen van dezelfde soort.

Tuurlijk wil ik dat het wereld beroemd wordt alleen dat is hartstikke moeilijk.

Wat bedoel je met:

Heb je verstand van databases?
Welke programmeertaal beheers je?

Dankjewel voor je reactie :thumb:

Om zo'n site te maken heb je sowieso verstand nodig van het volgende:

• HTML
  • CSS
  • Javascript
  • PHP
  • MYSQL
  • Databases
  • scripting

dan komt er bij dat als je broemd wilt worden je ook nog verstand moet hebben van SEO (search engine optimization) en general marketing.
Ook zal je een groot gedeelte design met bijv. photoshop moeten kunnen.

Waarom begin je niet bij het begin en leer je eerst wat html is, en hoe je dat gebruikt.
Daarna kan je aan CSS beginnen & javascript meepakken.
Als laatste is dan PHP aan de beurt.

Laatst bewerkt:
Hoi dutchbrown9,
Voor de grondbeginselen van het bouwen van een website kan je eens hier kijken:

Deze is in het Nederlands, maar het jargon voor websites is Engels: alle dingen in de website-codes hebben Engelse namen. Dus ook het Engelse jargon leren hoort erbij!

En ... er wordt wel beweerd dat iedereen zomaar even een website kan maken. Maar als je het echt goed wilt doen, en alles zelf wilt kunnen maken zoals je het zelf wilt hebben, dan is daar veel proberen en veel studie voor nodig. Want websites ontwikkelen is niet zomaar iets: het is gewoon een vak!
Wel een leuk vak! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

@dutchbrown9 je hebt hele goeie abmities en een doel voor ogen. Je weet wat je wilt en het hoeft ook niet meteen gelijk te zijn aan de website die je nu voor ogen hebt. De website die jij op noemt is een review website voor films. Je kunt zelf een review plaatsen over verschillende films en andere mensen ook hun review/ mening over de films laten plaatsen en dmv sterren laten beoordelen.

Je kunt beginnen met te gaan naar Wordpress.com en hierop kun je je inschrijven en gratis een blog website beginnen.

Je hebt geen bedrijf en je zult nu beginnen met het leren hoe een website in elkaar gezet kan worden. Dus je hoeft ook niet nu een domein naam en hosting aan te schaffen.
Bij http://Wordpress.com zul je een domein kunnen aanmaken zoals dutchbrown9.Wordpress.com en deze zal gratis worden Ge-host. (Hosting betekent dat de website op het internet zal worden geplaatst.)

Dit is een goeie plek om te starten en je kunt op http://YouTube.com heel veel video's vinden over hoe Wordpress werkt.

Veel succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan