siteadvisor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gregorlimbo

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Wie heeft er ervaringen met siteadvisor?(deze plugin toont of n site onveilig is)Is t n aanrader?
thanx:cool:

Hoi,

jahoor, is heel handig die checkt bijvoorbeeld voor je naar google gaat of sites wel veilig zijn.
Is een echte aanrader vind ik.

Ik had hem ook maar heb hem verwijderd. Ik vond er niet veel meerwaarde aan zitten. Als je de juiste maatregelen treft hoef je ook niet zo bang te zijn is mijn mening

Bij mij waarschuwt Google ook al zelf of een site onveilig is. Ik zie het de laatste tijd niet meer maar ik zal het wel uitgeschakeld hebben met "dit venster niet meer tonen." Bij Voorkeuren op www.google.nl staan in ieder geval de volgende keuzes:

Gebruik streng filter (Extreme tekst en afbeeldingen filteren)
Gebruik handmatig filter (Alleen extreme afbeeldingen filteren - standaard)
Mijn zoekresultaten niet filteren.

In Google zijn de eerste zoekresultaten vaak de populairste of gesponsorde en over het algemeen veilig. Jij surft natuurlijk niet alleen via Google.

Zo een programma hakt vaak met de botte bijl. Ik vind het niet nodig. Gewoon opletten en zelf ingrijpen vind ik net als grassiekuik voldoende. Ik moet trouwens zeggen dat ik goed beschermd ben en een kloon van mijn schijf achter de hand heb. Je wilt natuurlijk liever niet naar een onveilige site maar evengoed wil je graag naar een site die een ander onveilig vindt. Dat is de afweging die je moet maken. Probeer het eens. Veiliger lijkt het me in ieder geval wel en je kunt niet meer in discrediet gebracht worden omdat er een tijdelijk bestandje op je computer gevonden wordt van een minderjarige met drugs omdat zo een plaatje ergens onderaan op de pagina stond. Ik zeg maar wat. Kinderen bescherm je ook effectief op deze manier want het is een goed excuus. Niets doen is erg.

Ik heb nog een tip voor gecontroleerd surfen: De plugin Stumble Upon is een groep gebruikers die elkaar webpagina's aanraadt op basis van interesse. Deze zijn allemaal gecontroleerd. Met een druk op de knop op de knoppenbalk kun je dus 100% "veilig" fun surfen.

Je krijgt met Siteadvisor een groen, rood of grijs symbool te zien. Bij grijs heeft de database nog geen informatie, dat zal heel vaak voorkomen.

Ik heb het wel eens gehad. Het werkte toen wel redelijk maar het advies bleef veel te vaak grijs en ik trok mij helemaal niets van rood aan. Het programma wordt steeds beter door meer informatie, ook van gebruikers. Desalniettemin zullen gevaarlijke links op onbetrouwbare sites echt niet heel erg oud en dus al gedetecteerd zijn.

Weet iemand meer over hoe goed Siteadvisor van McAfee werkt tegen spyware, spam, virussen en online zwendel?

http://www.siteadvisor.com

Die is echt heeeeeel slecht, want FireFox crashte steeds bij het opstarten, en dan moet in een minuut wachten tot FireFox reageert. :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan