Sitecheck voor mijn nieuwe vakantie site

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdbroek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2013
Hallo allemaal,

Ik ben een flinke tijd bezig geweest met mijn nieuwe website: een rondreis-vergelijker genaamd Reis Oase. Het idee is ontstaan omdat ik zelf het vergelijken van de routes van rondreizen erg lastig en tijdrovend vond.
De eerste versie staat nu live op http://goo.gl/xSa88 . Hij is nog in 'beta', maar ik hoor graag jullie reacties, zowel positief als negatief :)

Er staan nog veel uitbreidingen op stapel, en als je leuke ideeën hebt voor nieuwe functionaliteiten hoor ik het graag!

Bedankt!

Pim

Ziet er goed uit. Het enige wat ik zo op het eerste gezicht mis is een filter boven de bestemmingsselectie, zodat je niet door de hele lijst hoeft heen te scrollen.

Oh, toch nog een klein dingetje. "Maximale budget" moet volgens mij zijn "Maximaal budget".

Bedankt voor de tips! Tekstaanpassing heb ik meteen even doorgevoerd, dat filter is ook een interessante gedachte.

Je kan niet zien waar je moet klikken, bijvoorbeeld bij maximaal budget moet je helemaal naar rechts
Uitlijning van aantal dagen in te tekst is verticaal niet lekker
Selectie van data via een kalender zou een verbetering zijn
Het bestemming vak is onduidelijk; je kan hier niet je gewenste bestemming in geven
Het bestemming vak liet soms wel bestemmingen met een tick box zien maar meestal niet
Als ik de periode van december 2013 - december 2014 opgeef dan vindt hij maar een beperkt aantal bestemmingen terwijl ik weet dat er meer zijn
De tab met de kaartjes vind ik absoluut een goeie toevoeging!

Ron

Bedankt voor je feedback, Ron! Mag ik vragen welke browser je gebruikt? Een aantal problemen die je noemt zouden niet moeten optreden :(
In ieder geval zou altijd het "Bestemming" veld gevuld moeten worden met landen (stuk of 100 gok ik als je 'vers' op de site komt)
Wanneer je op de datavelden klikt zou er automatisch een kalender tevoorschijn moeten komen.

Zo zie je maar weer: je kan testen in 4 verschillende browsers, maar toch kan je niet alles afvangen...

Bedankt voor je compliment over de tab met kaartjes. Heb je verder nog ideeën over hoe jij graag de reizen zou willen vergelijken? (Ik ben momenteel bezig een uitbreiding te maken dat je bezienswaardigheden kan selecteren welke je in ieder geval wilt zien, alleen de reizen die daar dan langs gaan worden getoond)

Je kan niet zien waar je moet klikken, bijvoorbeeld bij maximaal budget moet je helemaal naar rechts
Uitlijning van aantal dagen in te tekst is verticaal niet lekker
Selectie van data via een kalender zou een verbetering zijn
Het bestemming vak is onduidelijk; je kan hier niet je gewenste bestemming in geven
Het bestemming vak liet soms wel bestemmingen met een tick box zien maar meestal niet
Als ik de periode van december 2013 - december 2014 opgeef dan vindt hij maar een beperkt aantal bestemmingen terwijl ik weet dat er meer zijn
De tab met de kaartjes vind ik absoluut een goeie toevoeging!

Ron

Voor de check heb ik maar meteen een moeilijke browser gebruikt IE8!
Heb ff snel nu ook met Firefox gekeken en dat ziet er veeeeeel beter uit. Ik moet zeggen dat het verschil wel erg groot is.

Ron

Haha, in IE8 ziet het er inderdaad echt NIET uit! Heel veel zaken worden dynamisch en via vrij nieuwe technologieën getoond, wat voor IE8 en lager blijkbaar te hoog gegrepen is. Ik ga zorgen dat de basis werkt in deze browserversies, meer is helaas niet haalbaar. Bedankt voor het checken in ieder geval!

Pim

Voor de check heb ik maar meteen een moeilijke browser gebruikt IE8!
Heb ff snel nu ook met Firefox gekeken en dat ziet er veeeeeel beter uit. Ik moet zeggen dat het verschil wel erg groot is.

Ron

Dank je voor de check. Kras geeft helaas zelf aan dat de genoemde Italie reizen ook in Zwitserland plaatsvinden (zie bv http://www.kras.nl/vakantie/zoek/zw...en?areaid=eu:339&tt=rr&transport=b&duration=d). Ik ga kijken of ik dit kan verbeteren, want blijkbaar is het niet altijd accuraat.

Die tweede reis is blijkbaar nieuw, ik start het 'reizen-laad script' nu handmatig om e.e.a. in de gaten te houden. Op den duur moet dit gewoon iedere nacht automatisch draaien zodat altijd de meest nieuwe informatie beschikbaar is. [edit: zojuist opnieuw gedraaid en de reis komt tevoorschijn!]

Mocht je nog meer vreemde dingen tegen komen, dan hoor ik het uiteraard graag! (Zo wordt bij Kras ook soms een afbeelding getoond in plaats van de route, inconsistentie bij Kras :( , dus daar moet ik nog iets op vinden )

Hoi Pim,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan