SiteCheck www.silvandijk.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjarne142

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Goedenavond,

Ik heb voor mijn broer (aankomend acteur/zanger) een website gemaakt.
Hij is nog niet helemaal af, maar ik wou toch graag jullie mening weten.

Het is mijn eerste website, en ikzelf vind het aardig gelukt voor een 14-jarige :o.
Foto's en tekst komen er nog aan, gelieve hier dus geen commentaar op te geven :D.

Hij is gemaakt met Drupal.

Dit is de site: www.silvandijk.nl

Zijn er nog verbeterpunten?

Bedank alvast.

Ik vind het logo bovenin wel iets te groot, misschien nog een formulier bij contact?

Formulier is inderdaad een goed idee.
Kan je dat zo met Drupal erin bouwen of, moet je dat extern erbij maken?
Het logo vond ik ook iets te groot, dat zal ik verkleinen.

Maar vind je de layout ook irritant (zwart-wit-zwart), of heb je daar geen last van?

Formulier is inderdaad een goed idee.
Kan je dat zo met Drupal erin bouwen of, moet je dat extern erbij maken?
Je hoeft alleen even de contact module aan te zetten, die wordt gewoon meegeleverd met Drupal.

EDIT: Ik kan je trouwens de Admin menu module erg aanraden, die maakt Drupal veel prettiger om mee te werken (indrukwekkend voor een 14-jarige overigens).

Laatst bewerkt:
erg moeilijk te veranderen,
Correctie, met drupal erg makkelijk te veranderen, met de path module.
(het is sowieso handig de, meegeleverde, clean URLs module aan te zetten, dat staat wat netter)

Laatst bewerkt:
Logo is aangepast, contactformulier komt nog...
Verder niemand problemen met de layout?

EDIT: Hoe verander je de favicon? Staat nogal lelijk namelijk.

Laatst bewerkt:
hei, bjarne142

Ik ben zelf wat kritisch ingesteld dus laat je daarvan niet van de wijs brengen :o, de meeste punten hieronder lijken mij niet zo moeilijk te veranderen, maar als het niet lukt help ik je graag (ookal heb ik geen ervaring met Drupal)

ik vind dat het allemaal niet zo goed bij elkaar past, het wit steekt heel erg afsteken tegen het zwarte en de grijze kleur van de menu knoppen zou ik ook in een (wat) andere kleur doen. Zelf vind ik de zwart-rood combinatie altijd erg mooi dus dat is prima. :thumb:
over wat losse pagina's:
- op de home pagina zou ik eerst even kort voor stellen wie je bent (of igg wie sil is) en wat je doet, dat staat nog helemaal niet op de home page.
- bij nieuws zou ik ipv de --------------------- lijn even een echte html lijn (<hr />) gebruiken, ziet er wat mooier uit. en er staat dat er op de nieuws pagina een rss feed knopje zou zitten?
- de cv kun je het beste in een tabelletje zetten, ook al doe je dan zonder border (lijntjes) ziet het er dan een stuk netter uit. Hoort bij een cv van een acteur / zanger eigenlijk postuur en oog- en haarkleur?
- ik weet niet hoe veel bezoekers / klanten je denkt te gaan krijgen, maar als dat in het begin nog niet zo veel is zou ik het gastenboek eerst weglaten omdat het, als het leeg is er niet zo mooi uit ziet.

IK ben trouwens 15 jaar,

"PS: Ook een website als deze? Prijzen v.a. €189,-" onder niews
hmmm...... heeeeeel erg duur voor zo'n website lijkt mij :o

Bovenstaande tips zijn idd erg goed!

edit:
Ooh, vergeten te zeggen, maar ik gebruik Chrome van google, miss. dat het daar aan ligt, maar het logo bovenin (logo.png) komt erg raar over met dat zwarte op zwarte "Officiele website"!!! ook erg belangrijk voor het eerste gezicht, ik ergerde me er meteen aan!

mvg,
rms123

Laatst bewerkt:
2 opmerkingen van mijn kant. De navigatie items zijn lastig te lezen door de witte text-shadow.
het lettertype van de content sluit totaal niet aan bij de vormgeving van je website.

Ik raadt je aan bij deze layout iets van een Verdana of Tahoma te gebruiken.

Verder ziet het er leuk uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan