Sitecom 300N Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

froemp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
4
Hoi iedereen.. dit is mijn eerste post hier, ziet er uit als een handig forum

Ik zit momenteel met een probleempje, en vroeg me af of iemand me er eventueel mee kan helpen?
Thuis hebben we een adsl verbinding van kpn. We hebben daar een netgear adsl2+ modem bij.. Vanuit dit modem loopt een cat-kabel richting de computer naar de netwerkkaart (realtek). Dit werkt allemaal prima.

Nu wou ik afgelopen weekend een draadloos netwerk installeren zodat ik ook met een laptop in huis overal zou kunnen internetten.. Ik heb uiteindelijk op aanraden een Sitecom 300n wireless router aangeschaft.
Ik heb alles aangesloten en ingesteld zoals het volgens de bijgeleverde handleiding zou moeten. Ik heb de cat-kabel die eerst naar de netwerkkaart liep nu in de wan-ingang van de router geprikt, en dan vervolgens een nieuwe kabel gelegd vanuit 1 van de lan-uitgangen naar de netwerkkaart in de computer.

Vervolgens heb ik stap voor stap het instellen van de router doorgelopen. Nu krijgt de router wel automatisch een ip aangewezen, en lijkt het erop dat hij verbinding doorgeeft en geeft de netwerkkaart aan dat hij wel verbinding heeft, maar op de een of andere manier werkt internet niet..

Ik heb het idee dat ik iets heel simpel en kleins over het hoofd zie waarom het niet werkt, maar ik kan het niet vinden na behoorlijk wat uren zoeken en proberen.. Heeft iemand een idee om me op weg te helpen..?
 
Allereerst welk besturingssysteem draait er op de laptop, dit vergemakkelijkt het geven van instructies.

Vervolgens is het aan te raden te kijken in het netwerkcentrum. Kijk of daar ergens staat waar de laptop niet verbonden is.
 
De laptop is vista, de hoofdcomputer xp..

Het probleem zit hem echter niet in de laptop.. De hoofdcomputer krijgt al geen signaal meer wanneer ik de router tussen de modem en de computer zet, dus daar zit het probleem.. Als dat opgelost is krijg ik het draadloze gedeelte wel aan de praat..
 
Ga maar eens beginnen met uit te zoeken welk ip-adres je krijgt van de Netgear als je daar je pc mee verbindt en welk ip-adres je krijgt van de Sitecom als je daar de pc mee verbindt.

Stel dat je van de Netgear een 192.168.1.x ip-adres krijgt en van de Sitecom óók, dan wordt er door de Sitecom nooit gerouteerd, omdat aan beide 'kanten' van de Sitecom (LAN + WAN kant) hetzelfde netwerk wordt gebruikt...
Is dit inderdaad het geval, dan zul je in de Sitecom het LAN ip-adres moeten omzetten naar een reeks die niet door de Netgear wordt gebruikt op diens LAN.
Dus (weer dat voorbeeld): Stel dat de Netgear je pc een 192.168.1.x ip-adres geeft en de Sitecom ook, en de Sitecom heeft op zijn LAN-kant 192.168.1.254, dat ip-adres dan ombouwen naar 192.168.2.254 óf 192.168.3.254 etc.
Je zult je pc daarna wel moeten herstarten, en dan kun je de Sitecom op zijn nieuwe LAN ip-adres gaan beheren.

Succes,

Tijs.
 
Ga maar eens beginnen met uit te zoeken welk ip-adres je krijgt van de Netgear als je daar je pc mee verbindt en welk ip-adres je krijgt van de Sitecom als je daar de pc mee verbindt.

Stel dat je van de Netgear een 192.168.1.x ip-adres krijgt en van de Sitecom óók, dan wordt er door de Sitecom nooit gerouteerd, omdat aan beide 'kanten' van de Sitecom (LAN + WAN kant) hetzelfde netwerk wordt gebruikt...
Is dit inderdaad het geval, dan zul je in de Sitecom het LAN ip-adres moeten omzetten naar een reeks die niet door de Netgear wordt gebruikt op diens LAN.
Dus (weer dat voorbeeld): Stel dat de Netgear je pc een 192.168.1.x ip-adres geeft en de Sitecom ook, en de Sitecom heeft op zijn LAN-kant 192.168.1.254, dat ip-adres dan ombouwen naar 192.168.2.254 óf 192.168.3.254 etc.
Je zult je pc daarna wel moeten herstarten, en dan kun je de Sitecom op zijn nieuwe LAN ip-adres gaan beheren.

Succes,

Tijs.

Hey Tijs,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ze zitten inderdaad allebei op hetzelfde ip-adres.. Ik ga vanavond even kijken of dit het probleem oplost. :thumb:
 
Ik geef je een goede kans dat je het probleem daarmee oplost.

Graag de volgende keren geen "Hey" of "Heey" meer gebruiken: Je kent de lezers (o.a. mij) niet persoonlijk, dus vandaar dat je andere termen moet gebruiken. De moderatoren hier op het forum letten daar ook op.
"Hallo" klinkt bijv. een stuk beter. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan