Sitecom 300N usb adapter WL-302

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingrid6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Mijn zoontje heeft een pc gekocht zonder WIFI. Heeft daarnaast een Sitecom 300N USB-adapter gekocht, de WL302. We hebben alles netjes geinstalleerd, op de hoofdpc zijn computer in de MAClijst toegevoegd (orange livebox), maar er gebeurt niets. Hij kan geen enkel draadloos netwerk zien. Het lijkt alsof de installatie wel gelukt is, maar de configuratie niet.
Wat doen wij verkeerd? Wie kan ons helpen, want zo ingewikkeld kan het toch niet zijn! Vind het heel sneu voor mijn zoontje dat de boel niet werkt, terwijl hij zoveel geld heeft uitgegeven aan zijn nieuwe spulletjes.

Alvast mijn dank voor jullie support.
Ingrid

Ik snap er geen snars van.
Online livebox heeft standaard geen wifi,dat moet je er apart bij kopen.
En dan nog ondersteunt deze geen N norm.
Je hebt iets ingevult op de hoofd pc
Wat is de hoofd pc????

De hoofdpc is de computer waarop alle computers aangemeld staan voor toegang tot het draadoze netwerk van online. De Livebox heeft een Wifikaart erin zitten.
Zit het probleem dan in het product, dat het misschien niet compatible is?

IK weet niet wat voor constructie jullie gemaakt hebben,maar het is volgens mij niet nodig om een "hoofd pc"te hebben.
De livebox dient als accesspoint zonder "hoofd pc".

Dit heb ik gelezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1019487

Hallo allemaal,

Ik heb er ook enige tijd ingestoken uit te zoeken of de PC's bij mij in dezelfde range Ip-adressen kunnen werken, maar dat kan volgens mij maar op een manier: een netwerkswitch tussen PC's en Livebox, ik gebruik zelf de lan 5 port switch van sweex, werkt prima.

Beste Ingrid
Ik vermoed dat de sitecom 300 N usb stick niet compatible is met de online livebox.
Ik zou een 801.11G compatible usb stick proberen.

Bedankt voor jullie meedenken. Ik heb de usb-stick teruggebracht en een andere gekocht. Deze werkt nu perfect, na wat instellingen te hebben veranderd op de router.

Ingrid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan