Sitecom 300N Wireless router - surfsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

SSJ2 Samus

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hoi mensen,

Ik heb een paar weken terug op advies van een kameraad een nieuwe router gekocht aangezien ik tegenwoordig download via nieuwsgroepen.

Voorheen had ik een Belkin wireless G router 802.11g 54 Mbps 2.4GHz etc etc.
Toen die in gebruik was konden we hier prima met een paar notebooks tegelijk surfen op internet.

Daarna kwam dus de Sitecom als vervanger en het downloaden is er wel sneller van geworden (waarschijnlijk nog niet optimaal), maar het surfen is op een aantal notebooks beduidend trager :confused:
Ook wanneer ik niet aan het downloaden ben.

Is er iemand die weet of ik hier wat aan kan doen.

Zelfde geld voor het downloaden. Volgens de buurman heeft dat deels te maken met de provider, maar hij heeft hetzelfde abonnement (UPC Fiber Power 30) en download tegen ongeveer 2.0 Mbps en ik zit op gemiddeld 640 Kbps en het maakt hier niet uit of ik wireless download of met een kabel op de router verbindt.

Nu heb ik ook ff getest wat er gebeurt als ik rechtstreeks met het modem verbinding maak.
Zelfde downloadsnelheid wederom :(

Alvast bedankt voor de medewerking.

De provider bepaalt de bandbreedte (snelheid) van je internetverbinding afhankelijk v.h. abonnement.Een router verandert daar helemaal niets aan die maakt je bandbreedte niet sneller.Een router verdeelt de verbinding tussen verschillende pc's en als je een thuisnetwerk hebt dan is de snelheid van dataoverdracht (tussen verschillende pc's) afkankelijk van een router,vooropgezet dat alle hardware (kabels,netwerkkaarten e/o wifi) optimaal zijn.Je hebt goede en minder goede routers als je vorige router het beter deed dan zou ik hem vlug weer aansluiten.Het dowloaden via nieuwsgroepen heeft in feite niets met je soort router van doen,de dowloadsnelheid is afhankelijk van het tijdstip van downloaden (file) als iedereen thuiskomt,met hoeveel pc's dat je actief aan de verbinding hangt enz.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan