Sitecom 300N wl183 en @home

• Onderwerp starter Onderwerp starter wahi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wahi

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Goedendag,

problemen om draadloos netwerk werkend te krijgen;

Volgens mij heb ik alle instellingen goed. @home als provider opgegeven, hierna de computernaam ingevoerd: cc111...-a en het mac adress van het modem. Onder het tabblad internet zie ik ook dat de router een ipadress krijgt van het modem. Zou moeten werken. Ik kan vanaf alle pc's gewoon in de router komen. Echter internet krijg ik niet werkend. Onder Vista --> verbinding alleen lokaal. Wat mij opvalt, is onder het tablad dhcp in de router dat de pc die verbinding met de router heeft via de webpage er niet in staat. Dus de router stuurt geen dhcp uit, terwijl ik wel een ipadress van de router krijg...... Anders kan ik er niet in komen lijkt mij.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Modem al een half uurtje van de netstroom af gehad?
@home doet namelijk aan 'automatisch MAC adres herkenning', dat wil zeggen het eerste apparaat dat aan het modem zit daarvan krijgt het MAC adres toestemming om bij @home binnen te komen.
Gebruik je dus ineens een andere router/pc dan zal de herkenning opnieuw plaats moeten vinden, een half uurtje de stroom van het modem helpt meestal.

Firewall staat uit, had ik al gecontroleerd.

Maestro12: Dit is een goeie van het MAC adres..., ik ga het zodra ik thuis ben even proberen.

Bedankt!

OK modem van de stroom gehad voor een dik half uur. Geen resultaat. Met ziggo gebeld, maar werd daar na 30 min wachten al hopeloos van. Ik kan vanaf de pc tot in het modem komen, dus dat is allemaal goed. iemand nog enig idee? Of wordt het met "klantenservice" bellen?

Alvast bedankt.

Is het een draadloos probleem, m.a.w. kom je wel op het net als je een PC met draad op de router aansluit??

Ik heb progressie geboekt!!

Contact met sitecom gehad:

ondanks dat ik @home had moest ik in de wizard een chello/upc abonnement kiezen, clone macadress doen en de hostname leeglaten. Clone macadress heb ik niet gedaan maar wel het ip adress van mijn vorige router (linksys wrt54g) ingevoerd. Het werkt!
Bedraad welliswaar.

Draadloos had ik nog problemen: 2 laptops met vista kregen geen internet verbinding, alleen lokale verbinding, terwijl via de utp kabel prima ging. Fabrieksinstellingen terug gezet, alle computers opnieuw opgestart en VOILA!

Het werkt, en het signaal is beter dan mijn linksys met dd-wrt software. Binnenkort nog een N kaartje erin en het is helemaal super.

nu nog een uitdaging, ik weet niet of dit in dit topic door kan gaan ofdat ik een nieuwe moet starten...

Ik wil graag mijn linksys als draadloze repeater gebruiken, zodat die het signaal oppikt en doorgeeft voor internet verbinding, zodat mijn vriendin met de laptop overal in huis goed bereik heeft. (de sitecom staat bij mijn ouders aan de overkant van de straat) In de linksys zit de dd-wrt firmware v23.

EDIT: Ik ga dit onderwerp in een nieuw topic plaatsen.

Bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan