Sitecom 300n x2 snelheid laag?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Beste allen, hopelijk heeft iemand ervaring met de sitecom 300n X2, als ik op het 5ghz N netwerk 2 laptops aansluit en ik ga een groot bestand van de 1 naar de ander verplaatsen, haal ik een snelheid niet hoger dan 3 tot 4 mb/ps. Niet veel dus, op de doos en in de uitleg staat dat de router een snelheid van tot wel 300 mb/ps moet kunnen halen. Nu snap ik dat dit nooit zal lukken maar 3 tot 4 mb/ps is wel heel laag.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

grtjs jjw

Misschien handig om te vertellen welke netwerkkaarten er gebruikt worden en zitten de beide ip adressen in het zelfde netwerk? (Dus niet via een ftp verbinding naar de andere laptop verbinden.)

En wat is ongeveer de afstand/ontvangst van beide netwerkkaarten naar de router?

Beide machines zijn Apple producten en in beide zit een airport extreme module. Geschikt voor het 802.11n protocol. Of te wel 5ghz N netwerk waarin hoge snelheden te halen zijn.
De Sitecom 300n x2 is hier ook geschikt voor en volgens de handleiding tot 300mb/ps, ik ben gekoppeld aan het N netwerk op 5ghz. De afstand is ongeveer 5 meter, het is gewoon in de woonkamer.

De bedrade versie van beide machines is een Marvell Yukon Gigabit adapter.
Als ik bedraad de boel aan mekaar koppel dan haal ik maximaal 10 mb/ps. Is ook veel te laag. Zo en zo is de Sitecom bedrade uitgang een 100 mb/ps aansluiting dus dat zou ook veel sneller moeten gaan.

Ik hoopte daarom dat iemand enige ervaring heeft met deze router want daar zit het hem in.

grtjs jjw

Na contact te hebben gehad met Sitecom blijkt dat ook nu een firmware update de router niet niet doet wat hij zou moeten doen. Ik ga de router morgen omruilen.

grtjs jjw

En voor iedereen die een nieuwe router wilt aanschaffen, ik raad je aan, lees toch eerst goed de reviews en test resultaten, er zijn nog al wat verschillen kom ik achter. Ik ben r zelf nog niet over uit wat te kopen.

De vraag gaat op status opgelost.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan