Sitecom 54G + @home + dynamisch IP, hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JeDa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JeDa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo,
Ik heb een Sitecom Wireless Broadband Router type 54G.
Ik heb een @home abonement. Mijn router staat nu ingesteld op statisch IP adres, maar dit moet op dynamisch gezet worden (kreeg een mailtje van @home waarin stond dat dit voor 15.12 moet gebeuren om van internet gebruik te kunnen blijven maken).

Ik krijg het router echter niet op dynamisch gezet.....

Ik heb firmware 1.45 voor de router en als ik hem configureer via de wizard voor @home stelt ie het IP weer op "fixed". Hoe moet ik dit anders doen?

Ik kan ook handmatig configureren (dus geen gebruik maken van de wizard) en kan dan kiezen uit de volgende opties:
1. DHCP-client
2. PPPoE
3. PPTP

Weet iemand welke keuze ik moet maken en/of hoe ik mijn router op dynamisch IP kan zetten?

Alvast bedankt,

Gr. Jeroen

Om een dynamisch ip-adres te verkrijgen moet je de DHCP-functie aanzetten.
Kijk eens of die aanstaat, van @Home heb ik verder weinig verstand en snap ook niet helemaal welk ip-adres je dynamisch moet maken. Die van de router zelf (lijkt mij niet mogelijk)?

Het gaat om dit model?

Welkom op Helpmij overigens. :)

Laatst bewerkt:
je moet PPoE gebruiken of dynamic ip

dat is voor kabel

als je ppoe gebruikt zul je ook je gebruikers naam en wachtwoord moeten invullen

Om een dynamisch ip-adres te verkrijgen moet je de DHCP-functie aanzetten.
Kijk eens of die aanstaat, van @Home heb ik verder weinig verstand en snap ook niet helemaal welk ip-adres je dynamisch moet maken. Die van de router zelf (lijkt mij niet mogelijk)?

Het gaat om dit model?

Welkom op Helpmij overigens. :)

Dankje!

Dit is is het model: http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=5&productid=519

Het gaat om het IP-adres van de computer en dus de router omdat die er als het ware "tussen" staat!

Ik zal hem eens proberen op DHCP-client te zetten.

je moet PPoE gebruiken of dynamic ip

dat is voor kabel

als je ppoe gebruikt zul je ook je gebruikers naam en wachtwoord moeten invullen

Bedankt! Als ik kies voor PPPoE moet ik een gebruikersnaam, wachtwoord (is hetzelfde als mn useraccount voor webmail?) en een "servicename" kiezen. Welke is dat?

Heb je opnieuw de wizard gedraait? Dan krijg je nl de mogelijkheid om @home te kiezen. Voor @home hoef je alleen maar het cc/cp/cm nummer in te voeren en verder geen inlognaam of wachtwoord

Heb je opnieuw de wizard gedraait? Dan krijg je nl de mogelijkheid om @home te kiezen. Voor @home hoef je alleen maar het cc/cp/cm nummer in te voeren en verder geen inlognaam of wachtwoord

idd geen inlognaam gebruikersnaam of wacchtwoord ik heb zelf ook @home en 2 dagen

zitten denken hoe moet dat nou als ik op dynamisch ip zet gaat ie toch niet nu weet ik hoe

het moet zet je routerinstellingen op ip dynamisch en voer je computernaam in hostname laat

de rest ff zitten en save. dan haal je de stekker van zowel @home en de router daarna over 1

uur steek je de stekkers er weer in maakt niet uit welke eerst gewoon de stekkers erin en

dan kijken of het lukt ik heb 1 nacht de stekker eruitlaten en toen de volgende dag erin.

zo kan de server van @home zien dat het nu dynamisch ip is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan