Sitecom en laptop; wel en geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nfoefoe

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Berichten
76
Hallo,

Ik heb sinds een maand een laptop (Windows Vista) met daarnaast een sitecom WL 160 draadloos netwerk. In het begin veel problemen met de verbinding, maar ineens deed 'ie het prima.
Sinds kort gaat de verbinding weer slecht. Het ene moment doet Internet (Casema) het, het andere moment alleen bepaalde websites, dan weer helemaal niks.
Computer opnieuw opstarten, router, modem. Maakt niet uit, Internet valt weg.
Bij netwerkcentrum geeft hij geen problemen aan (lijntjes tussen laptop/sitecom/internet zijn groen). Laatst 3 kwartier met Casema aan de telefoon gezeten, lag niet aan modem, maar blijkbaar aan een instelling in de computer die de verbinding (computer ---> sitecom) af en toe blokkeert. Bij een probleemanalyse gaf hij een keer "IS filter callout" aan, maar wat dat is???
Probleemanalyse bij MSN messenger geeft een waarschuwing bij DNSserver en keypoorten aan... Tja, zegt mij niet veel...:confused:

Misschien nog belangrijk: Ik heb een F-secure internetsecurity via Casema...

Help?:(
 
Nou nee, dat gaat namelijk niet. Ik moet dan een bedraad contact hebben met de router, maar hij moet ook verbinding maken met internet, en dat gaat niet met maar één ingang voor netwerkkabels. Ik heb van alles geprobeerd, wel de firmware update gedwnld, maar als ik hem wil updaten krijg ik "de webpagina kan niet weergegeven worden"....
Dus daar kom ik niet ver mee...:(

Andere ideeen???
 
en als je de router in zijn fabrieks instelling terugzet
kan je dan ook geen firmware updaten
 
Gedaan, maar nu kan ik mijn netwerk niet meer instellen, want hij geeft aan dat het nu een onbeveiligd netwerk is. En dat de computer ingesteld is op een beveiligd netwerk. Ik kom nu ook niet meer in de sitecom...
*zucht*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan