Sitecom Firewall !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Sinds gisteren een nieuwe Sitecom 300N Wireless Router.
Werkt prima echter als ik mijn poorten ( de firewall) test op www.grc.com dan staan erg veel poorten op Closed in plaats van Stealth. Stealth is de bedoeling !! Met mijn vorige ASUS router stond alles wel op Stealth.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn want wat ik ook instel het blijft zo !

Ik hoor graag,
Raymond

Bij mijn sitecom (weliswaar ander type) staat bij de tab 'security' Enable DoS (Denial of Service) Firewall aan en Respond to ICMP (ping) on WAN interface uit.
En daarmee is mijn router (op twee bewust zichtbare poorten na) volledig stealth.

Laatst bewerkt:
Als ik die uit zet gaan er zelfs poorten open staan !!:(

Het staat misschien een beetje krom, dus even voor de duidelijkheid:
Enable DoS (Denial of Service) Firewall aan
Respond to ICMP (ping) on WAN interface uit. (geen vinkje bij mij)

Is er bij jouw router ook de mogelijkheid om 'dieper in de instellingen' te komen door het ingeven van een speciaal gebruikersnaam en wachtwoord?

Ik zal het je even laten zien.
Dit is zover ik kan komen en zoals ik het nu weer terug gezet heb !

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je geen suggesties meer hebt?
Het gekke is dat als ik een software matige firewall installeer deze poorten ook niet op Stealth gaan ??
Vreemde situatie zo !!
Er is reeds een mail naar Sitecom gegaan.

Nee, ik ben even uitgeput van heldere ideeën, kan ook geen 'hidden menu' optie vinden voor jouw router.
Blijft het vreemd dat jouw router met dezelfde instellingen als bij mij, niet stealth is en de mijne wel.

Heb je al nagekeken of je de nieuwste firmware versie hebt?

Nee, nog niet naar gekeken.
Ga ik nog wel even doen.
Maar zelfs een softwarematige oplossing werkt niet !!
Ook even wachten wat Sitecom te melden heeft.

@ Raymond: is je probleem al opgelost? Wij zijn sinds gister ook de gelukkige eigenaar van een Sitecom router en lopen tegen exact hetzelfde aan. :)

Nee, helaas.
Ik moet nog steeds de firmware updaten en dat komt er steeds maar niet van.
Dat schijnt volgens Sitecom te helpen.

Bedankt voor je reactie!

Dan zal ik vanavond ff de firmware updaten en kijken of dat helpt. :)

Je gelooft t niet, maar de oorzaak dat meerdere poorten niet op stealth willen ligt aan de manier waarop je de firewall inschakelt van de router.

Als je de router-firewall aanvinkt dan werkt ie niet; als je m uitvinkt dan werkt ie en heb je alle poorten op stealth. :confused:

Te gek voor woorden. Ik zal vanavond sowieso nog ff proberen te upgraden naar de nieuwste firmware, misschien is het aangepast. :)

Meen je dat nou????
Ik zit nu bij mijn pa maar ga vanavond gelijk kijken als ik thuis ben.
Vertaal fout?? :eek:

Inderdaad, bij mij ook. Alleen poort 53 de DNS blijft open staan. Bij jou ook?
Ik heb Sitecom maar gelijk even gemaild om deze fout te melden.

53 bleef bij mij ook open, maar heb ik nu op stealth staan. Je moet m in de router forwarden naar een niet bestaand ip-adres. :)

Zie nummertje 4 :) (Port Forwarding vind je onder Advanced Settings)

close53.JPG

Laatst bewerkt:
Dus ik vink enable aan en klik dan op ADD?
En dan gewoon overnemen wat er bij jou staat of moet ik iets anders doen?

Sorry hoor, dit is echt mijn zwakke kant......:o

Ja hoor...zo doe je dat! Onder Local IP een ip met als laatste 3 cijfers iets tussen 300 en 999 (een ip wat in je netwerk niet zal voorkomen). Bij Type both invullen, onder portrange 53 tot 53 en bij comment b.v. 'gesloten door Raymond' :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan